با وجود تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و آماده‌سازی مقادیر قابل توجهی انواع میوه برای عرضه در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، مشاهدات مردم و قیمت‌هایی که در برخی ایام نوروز برای بسیاری از میوه‌ها به ثبت رسید نشان داد که بازار میوه روزهای ناآرامی را سپری کرده است.
کد خبر: ۷۸۳۸۹۲

به گزارش جام‌جم، در برخی از ایام سال جدید، بسیاری از مراکز عرضه میوه و تره‌بار با کمبود عرضه مواجه بودند و قیمت میوه در میوه‌فروشی‌‌ها نیز بشدت افزایش یافت که در این میان می‌توان به سیب 7000 تومانی و پرتقال 9000 تومانی اشاره کرد. با این حال، معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای ایام نوروز به جز پرتقال در بقیه میوه‌ها افزایش قیمت نداشتیم و در روزهای پایانی سال نیز با عاملان گرانی کیوی در میدان میوه و تره‌بار برخورد کردیم و فرصت طلبان نتوانستند این میوه نوروزی را گران کنند.

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال، کیوی به صورت غیرمنطقی افزایش قیمت داشت ولی با نظارت و برخورد سریعی که از سوی بازرسان سازمان حمایت صورت گرفت از گران شدن آن جلوگیری کردیم و سیب و خیار نیز در مقایسه با سال‌های گذشته قیمت مناسبی داشتند.

فراهانی با بیان این‌که بیشترین آمار تخلف در ایام عید نوروز مربوط به استان‌های تهران و البرز بود، اظهار کرد: برای پرونده‌های تخلفی که از سراسر کشور در حوزه‌های مختلف جمع‌آوری شد در محل بروز تخلف و با حضور رئیس شعبه تعزیرات، رای صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها