تصمیم‌گیری درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۴ به یکشنبه هفته جاری (فردا) موکول شد.
کد خبر: ۷۷۹۹۵۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه عصر روز گذشته شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شد، دیدگاه‌های مختلف برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال آینده مطرح شد، اما به نتیجه نهایی منتهی‌نشد. این چندمین جلسه مشورتی میان نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت است که بی‌نتیجه می‌ماند و اکنون با توجه به نزدیک شدن به پایان سال احتمال می‌رود افزایش حقوق کارگران در روز یکشنبه نهایی شود.

منابع نزدیک به اعضای شورای عالی کار اعلام کردند در جلسه دیروز درباره فرمولی که ترکیبی از تورم و ماده 41 قانون کار است، بحث و بررسی شد؛ این ماده به سبد معیشتی کارگران توجه دارد. هرچند دیدگاه‌های نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت بسیار نزدیک شده، اما فرمول محاسبه حداقل دستمزد با توجه به این فاکتورها هنوز نهایی نشده است که مقرر شد این فرمول در جلسه روز یکشنبه نهایی شود.

این نشست به عنوان آخرین نشست مشورتی برای تعیین حداقل دستمزد یاد می‌شد، اما برخی خبرهای درز کرده از این جلسه حاکی از اختلاف نظر میان اعضا برای تعیین نرخ حداقل دستمزد میان اعضای شورای‌عالی کار است. نماینده کارگران در شورای عالی کار در این باره گفت: ما از وزیر کار و دیگر وزرا و مسئولان که عضو شورای عالی کار هستند درخواست می‌کنیم که این سبد معیشتی را قبول کنند تا پس از موافقت در این باره وارد مذاکره شویم و میزان افزایش این مبلغ روی پایه حقوق و دیگر سطوح را اعلام کنیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز خواستار اجماع شرکای اجتماعی دولت برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 94 شده است. ربیعی طرح 15 مشکل از جمله معوقات بانکی، سود تسهیلات، قیمت‌ مواد اولیه و واردات بی‌رویه را از مهم‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و کارفرمایان در جلسات تعیین حداقل دستمزد عنوان کرده و از تشکیل کارگروهی مشترک برای پیگیری این مسائل در دولت خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها