جنگ صدرنشینی در‌آخرین هفته سال

سال 93 با صدرنشینی چه تیمی به پایان خواهد رسید؟ برای پاسخ به این سوال کلیدی در این روزهای پایانی سال سه گزینه بیشتر وجود ندارد؛ نفت، استقلال و تراکتورسازی.
کد خبر: ۷۷۹۵۵۸
جنگ صدرنشینی در‌آخرین هفته سال

چهاردهمین دوره لیگ برتر امروز وارد هفته بیست‌و‌سوم خود می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، استقلال و نفت در ورزشگاه آزادی برای صدرنشینی به مصاف هم می‌روند. تقابل تیم‌های اول و سوم جدول که روی کاغذ، فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند این بازی را در حد و اندازه‌های یک فینال تمام عیار مهم کرده است. البته این بازی به خودی خود با توجه به تقابل امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان جذاب خواهد بود. خیلی‌ها منصوریان را جدی‌ترین آلترناتیو سرمربی کنونی استقلال می‌دانند. از طرفی نفت در بازی رفت مقابل استقلال پیروز شده است. همین دو دلیل برای امیر قلعه‌نویی کافی است که بخواهد تیمش به هر قیمتی شده برنده بازی حساس امروز باشد. شاید همین حساسیت‌های بالا باعث شد قلعه‌نویی حتی در نشست خبری قبل از بازی هم حضور نداشته باشد و جواد زرینچه را به نمایندگی خود به جمع خبرنگاران بفرستد. زرینچه هم در خصوص آخرین شرایط آبی‌ها پیش از دیدار برابر نفت، گفت: ما برای این بازی آمادگی کامل داریم و به دنبال کسب همه امتیازات آن هستیم. البته با توجه به این‌که هفت بازی دیگر باقی مانده، نمی‌توان برنده این بازی را قهرمان لیگ دانست اما اگر نفت را ببریم شانس قهرمانی خودمان را تا حد زیادی افزایش داده‌ایم.

وی درباره این‌که گفته می‌شود بازی دو تیم فینال لیگ است، خاطرنشان کرد: به هرحال هر دو تیم نزدیک هم هستند و بازی تیم‌هایی که امتیازات‌شان به هم نزدیک باشد از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود. این بازی برای هر دو تیم خیلی مهم است.

استقلال در حالی به مصاف نفت می‌رود که امید ابراهیمی و جاسم کرار را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. زرینچه درباره خلا ایجاد شده در خط میانی استقلال هم گفت: کرار و ابراهیمی بازیکنان تاثیرگذاری هستند. برزای و حسینی هم در اردوی امید حضور دارند. ما دو بازیکن مصدوم هم داریم که در این بین وضعیت میلاد نوری مبهم است. با این حال برای مرکز میدان بازیکنان خوبی داریم که توانایی‌های لازم را جهت پر کردن خلا به وجود آمده، دارند. وی با اشاره به تقابل با علیرضا منصوریان گفت: این تقابل هم یک بازی از لیگ برتر است. شاید یک روز من یا قلعه‌نویی با تیم دیگری مقابل استقلال قرار گیریم ولی مهم این است که همه ما استقلالی هستیم. این مسابقه سرجای خود، اما مهم همان‌طور که گفتم استقلالی بودن ماست.

مربی تیم فوتبال نفت تهران هم بازی این تیم برابر استقلال را دشوار خواند، با این حال عنوان کرد این بازی می‌تواند روز آشتی هواداران با فوتبال باشد. علیرضا منصوریان در نشست خبری و در جمع خبرنگاران گفت: درباره این بازی آنچه حرف دلم بود را در بازی رفت در حد یک برگه کاغذ گفتم. زندگی خودم را بعد از خدا از استقلال دارم که به من اعتبار داد. اما وارد مقوله احساسی نمی‌شوم. ما بازی سختی داریم با این تفاوت که در دیدار رفت در ورزشگاه تختی بودیم و حالا باید در ورزشگاه آزادی بازی کنیم. همیشه عادت داشتم با استقلال مقابل تیم‌های دیگر بازی کنم ولی فوتبال است و چاره‌ای نیست باید برابر تیم سابق خودم بازیکنان را به میدان بفرستم. وی خاطرنشان کرد: قانون حرفه‌ای فوتبال ایجاب می‌کند که مقابل هم باشیم. این پیراهن تیم نفت امانتی در دست من است. آنها ریسک بزرگی کرده و به من اعتماد کردند. من حافظ منافع جوان‌های این باشگاه هستم و از مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم که با توجه به استقلالی بودنم به من اعتماد کرد تا برابر تیم سابق خودم قرار گیرم. بازی نفت و استقلال روز آشتی هواداران با فوتبال است. ما فوتبال روی زمین را خوب برگزار می‌کنیم و امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

منصوریان در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص بازیکنان مصدوم و محروم این تیم عنوان کرد: تنها مصدوم ما برای این دیدار دیوید ویکروم است ولی بازیکن محرومی نداریم و می‌توانیم از بقیه نفرات خود استفاده کنیم. وی درباره رویارویی خود با هواداران استقلال نیز گفت: باید دید آنها چه برنامه‌ای دارند. ما صد در صد به آنها احترام می‌گذاریم. ما با نسلی آشنا هستیم که در سال 1978 به جام جهانی رفت. من با آن نسل طرفدار تیم استقلال شدم. باید تاکید کنم که عاشق رنگ آبی هستم و در بازی با استقلال هم هیچ خطایی از من سر نمی‌زند که باعث رنجش هواداران استقلال شود.

پیروزی نفت در این بازی یعنی صدرنشینی قطعی این تیم در پایان سال 93 و دور کردن یکی از مدعیان از صدر. استقلال هم با بردن نفت می‌تواند بالاتر از این تیم بایستد و چشم به صدرنشینی داشته باشد اما تساوی نتیجه‌ای است که بیش از همه تراکتورسازی تبریز را خوشحال می‌کند.

جنگ بقا و قهرمانی

قبل از آن‌که استقلال و نفت در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند، چند کیلومتر آن‌طرف‌تر در شهر قدس راه‌آهن میزبان تراکتورسازی تبریز است. برای راه‌آهنی که باید برای بقا در لیگ برتر بجنگد، فرقی نمی‌کند حریف یکی از مدعیان قهرمانی باشد یا یک تیم قعرجدولی. اما درست در نقطه مقابل همین انگیزه‌ها برای تراکتورسازی هم هست؛ آنها برای محقق کردن آرزوی میلیون‌ها هوادار تبریزی به دنبال بردن راه‌آهن بحران زده هستند.

تونی اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتور با تشبیه بازی امروز به جنگ بین سقوط و قهرمانی گفت: سه امتیاز این بازی برای هر دو تیم اهمیت دارد. با این حال ما تلاش می‌کنیم همچون بازی با پرسپولیس با کیفیت ظاهر شویم و شرایط خود را برای قهرمانی هموار کنیم.

با این حال سرمربی راه‌آهن خستگی تراکتورسازی را برگ برنده تیم خودش می‌داند. فرهاد کاظمی در آستانه این بازی گفت: به جدول نگاه نمی‌کنیم که شانزدهم هستیم. همه هدف ما نگه داشتن تیم در لیگ برتر است و با این انگیزه باید از این دیدار امتیاز بگیریم.

پرسپولیس

اما قبل از آن‌که هیجان صدرنشینی بازی‌های هفته بیست و سوم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در نخستین بازی هفته به مصاف هم می‌روند. این بازی در حالی برگزار می‌شود که قرمزها به دلیل بازی‌های پرفشار داخلی و آسیایی خواستار تعویق آن بودند اما نفتی‌ها با این درخواست موافقت نکردند. حالا پرسپولیس هم باید به فکر امتیازات این بازی برای دور شدن از منطقه خطر باشد و هم به فکر بازی با النصر در عربستان.

حمید درخشان در پایان تمرین دیروز تیمش، درجمع خبرنگاران در خصوص دیدار با نفت مسجد سلیمان گفت: مساله‌ای که ما دنبال آن بودیم این بود که این بازی به تعویق بیفتد. ما نیاز به کمک داشتیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. با این حال ما تمرکزمان روی مسابقه با نفت است تا بازی خوبی ارائه کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا درخواست پرسپولیس برای تعویق این مسابقه رد شد، عنوان کرد: این به نظر آقایانی برمی‌گردد که دوست نداشتند این بازی به تعویق بیفتد. ما همه جوره به تیم ملی کمک کردیم. در حالی که در پست هافبک دو بازیکنمان را احتیاج داشتیم، با این حال کمندانی و نوراللهی را به تیم امید دادیم اما با ما همکاری لازم را نداشتند. امیدوارم این همکاری‌ها متقابل باشد و تیم‌هایی که در آسیا بازی دارند، کمک‌های لازم برای آنها انجام شود.

درخشان در خصوص شرایط پرسپولیس پیش از این مسابقه افزود: آنچه مشخص است این‌که بازیکنان و تیم طی روزهای اخیر مسافت زیادی را طی کردند و از این بابت خسته هستند. ما چند بازیکن مصدوم و محروم را هم در فهرست داریم، اما امیدوارم بتوانیم در بازی روز پنجشنبه عملکرد خوبی داشته باشیم.

محمد نوری، هافبک خلاق و یکی از ارکان میانی پرسپولیس در این دیدار محروم است.

برنامه هفته بیست و سوم

پنجشنبه 22 اسفند

گسترش فولاد ـ فولاد، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش (داور: تورج حق وردی)

راه‌آهن ـ تراکتورسازی، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهرقدس تهران (داور: حمید حاج‌ملک)

نفت مسجد سلیمان ـ پرسپولیس، ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید محمدی مسجد سلیمان (داور: علیرضا فغانی)

استقلال ـ نفت، ساعت 18 و 15 دقیقه در ورزشگاه آزادی تهران (داور: حسین زرگر)

جمعه 23 اسفند

استقلال صنعتی ـ صبا، ساعت 16 و 30 دقیقه در ورزشگاه غدیر اهواز (داور: رضا عادل)

دوشنبه 25 اسفند

پیکان ـ ذوب آهن، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهید دستگردی تهران

سپاهان ـ پدیده، ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر تبریز

جمعه 14 فروردین

سایپا ـ ملوان، ساعت 17 در ورزشگاه انقلاب البرز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها