ضربه دیگری بر پیکر تروریست‌ها

هلاکت فرمانده سیاسی ـ‌ نظامی گروهک تروریستی

برگی دیگر از اقتدار امنیتی و سیاسی ایران

دیپلمات ربوده شده به کشور بازگشت

با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده در یمن از چنگال گروه‌های تروریستی آزاد و روز پنجشنبه به میهن اسلامی بازگردانده شد.
کد خبر: ۷۷۷۴۷۱

به گزارش ایرنا، نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی در تیرماه 92 از سوی گروه‌های تروریستی در مسیر منزل به سفارت ایران ربوده شد و پس از رهگیری‌های اطلاعاتی، محل اختفای وی شناسایی و با اقدامات خاص عملیاتی در یمن، آزاد شد.

دیپلمات ایرانی آزاد شده در بدو ورود به کشور مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده خود قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود نیکبخت به ایران در فرودگاه مهرآباد گفت: آزادی دیپلمات آزاد شده ایرانی در یمن از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) نشانه و برگ دیگری از اقتدار امنیتی و سیاسی ایران است.

وی اظهار کرد: در ابتدای این حادثه به دستور وزیر امور خارجه کمیته ویژه‌ای در این وزارتخانه تشکیل شد و تمامی بخش‌های ذی‌ربط ایران در این کمیته حضور پیدا کردند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: در نهایت تیم ویژه‌ای از وزارت اطلاعات در یک سلسله علمیات پیچیده و دشوار و در یک منطقه بسیار خاص و در بخشی از کشور یمن موفق شدند مقتدرانه نوراحمد نیکبخت را از چنگال تروریست‌ها آزاد کند.

امیرعبداللهیان افزود: این موفقیت را خدمت رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و همه ملت ایران و عزیزان گمنامی که تلاش‌های ارزشمندی را برای آفریدن این لحظات شیرین ایجاد کردند، تبریک می‌گویم.

نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی آزاد شده در یمن نیز در فرودگاه مهرآباد گفت: من در حین انجام وظیفه دیپلماتیک در صنعا از خانه عازم محل کار بودم که ربوده شدم.

وی افزود: از دوستانی که در وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

نیکبخت همچنین از رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، قدردانی و تشکر کرد.

وزیر اطلاعات: به هیچ‌یک از پیش‌شرط‌های تروریست‌ها پاسخ مثبت داده نشد

همچنین وزیر اطلاعات گفت: در آزادی دیپلمات ربوده شده در یمن به هیچ‌یک از پیش‌شرط‌های تروریست‌ها پاسخ مثبتی داده نشد و این رویداد با کمترین هزینه اتفاق افتاد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود علوی در نشستی خبری که به مناسبت آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی برگزار شد، افزود: 20 ماه پیش، یکی از دیپلمات‌های کشور در یکی از خیابان‌های پایتخت یمن گروگان گرفته شد که از همان ابتدا دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در جهت پایان دادن به این مساله و با هدف دفاع از منافع کشور وارد عمل شدند.

وی با تاکید بر این‌که وزارت اطلاعات خود را مکلف به دفاع از شهروندان و دیپلمات‌های کشورمان می‌داند، گفت: وزارت اطلاعات از روز اول احساس تکلیف کرد و کار خود را آغاز کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: گروگان گرفتن یک دیپلمات که مشغول انجام وظیفه در کشوری دیگر و فاقد هر گونه سلاح گرم و سرد است، از هیچ ارزش نظامی و اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار نیست؛ اما عملیات مقابله با آن و آزاد کردن وی، کار پیچیده‌ای به حساب می‌آید؛ آنها پیش‌شرط‌هایی مطرح می‌کنند و نوع رفتار با آنها باید به‌گونه‌ای باشد که مشکلی برای کشور نداشته باشد. وی ادامه داد: وزارت اطلاعات با تجربه و اشرافی که بر روش‌های پیچیده اطلاعاتی دارد، موفق شد کار را پیش ببرد.

علوی اظهار کرد: گروه‌های تروریستی افرادی را از کشورهای مختلف به گروگان می‌گیرند، گردن می‌زنند و زنده به آتش می‌کشند و فیلم آن را در اینترنت پخش می‌کنند و عملا کشورهای آنها موفق نمی‌شوند گروگان‌های خود را از چنگ آنها آزاد کنند. اما افسران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با یک عملیات پیچیده، پیشرفته و دقیق، وارد عمل شوند و کار را به نحوی به نتیجه برسانند که به هیچ‌یک از پیش‌شرط‌های تروریست‌ها پاسخ مثبتی داده نشد و با کمترین هزینه اتفاق افتاد.

وی آزادی این دیپلمات ربوده شده را از لطف پروردگار، امام عصر (عج) و پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب و مردم شهیدپرور دانست و گفت: این امر از برکت انسجام بین وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های کشوری و لشکری است.

وزیر اطلاعات افزود: گروگانگیران بدانند، دستگاه اطلاعاتی و دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران، کوچک‌ترین باجی به باج‌خواهان نخواهد داد و از منافع و مصالح کشور دفاع می‌کند و اجازه خدشه‌دار کردن آن را نخواهد داد.

قدردانی وزیر خارجه از وزارت اطلاعات

وزیر امور خارجه هم به مناسبت آزادی و بازگشت دیپلمات کشورمان در یمن، با صدور پیامی خطاب به وزیر اطلاعات گفت: به یقین آزادی و بازگشت دیپلمات کشورمان از بند تروریست‌ها نشان از اقتدار کامل امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها