به گزارش جام جم آنلاین، به طور کلی نسل جدید آئودی R8 در قالبی 4.42 متری در طول و ارتفاع 1.24 متری با فاصله بین دو محور 2.65 متری طراحی و توسعه داده شده که در عقب آن به صورت استاندارد یک موتور 10 سیلندر V شکل 5.2 لیتری FSI تنفس طبیعی و در مدل بالاتر یا «پلاس» آئودی R8 هم موتور مشابه اما با قدرت بیشتر قرار خواهد گرفت که موتور اول با مصرف سوخت 11 لیتری حداکثر 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور و موتور دوم هم با مصرف سوخت بالاتر 12.4 لیتری به طور ترکیبی حداکثر 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به ترتیب موجب شتاب 3.5 ثانیهای و حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت برای موتور اول اتومبیل و برای موتور دوم هم موجب شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیهای و حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت میشود که هر دو به صورت مشترک به یک جعبه دنده هفت سرعته الکترونیکی S tronic و یک سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک کواترو (Quattro) متصل میشوند.
از ویژگیهای برجسته ظاهری اتومبیل هم میتوان به مواردی همچون چراغها و جلوپنجره شش ضلعی و ورودیهای هوای جدید اطراف سپر در جلو و چراغهای LED و یک باله بزرگ و دیفیوزر بزرگ در زیر سپر اتومبیل در قسمت عقب و همچنین رینگهای 19 اینچی چرخها در مدل پایه با ابعاد لاستیک 35/245 در جلو و 35/295 در عقب و رینگهای 20 اینچی آلیاژی چرخها با سایز لاستیک 30/245 در جلو و 30/503 در عقب بر روی محورهای آئودی R8 اشاره کرد.
نسل جدید آئودی R8 از تابستان سال جاری میلادی با قیمت 165 هزار یورو در مدل پایه و برچسب قیمتی 187 هزار و 400 یورویی برای مدل «پلاس» قابل سفارش خواهد بود.(خودروبانک)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
ابوالفضل ظهره وند نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی روزنامه «جامجم» با سجاد سالاروند، نخستین کوهنورد ایرانی دارای معلولیت در مسیر صعود به هفت قله بلند دنیا