رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 101 سارق و زورگیر که برخی از آنها تحت تعقیب پلیس بین‌الملل بودند، خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۹۷۵

به گزارش جام‌جم، سردار حسین ساجدی‌نیا دیروز در جمع خبرنگاران گفت: از بامداد دوشنبه ماموران پلیس آگاهی تهران عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری سارقان زورگیر آغاز کرده و تا ساعت 12 ظهر 101 سارق را که در قالب 20 باند فعالیت می‌کردند، دستگیر کردند.

وی افزود: میانگین سنی دستگیرشدگان 20 تا 30 سال بود که اغلب آنها در ارتباط با باندهای مجرمانه خارج از کشور بودند و در مواردی اقدام به ارتکاب جرایم مشابه در خارج از مرزهای کشور نیز می‌کردند که با توجه به اطلاعات تبادل شده با پلیس اینترپل، این موارد در حال بررسی است.

سردار ساجدی‌نیا با تاکید بر این‌که 70 تا 80 درصد دستگیرشدگان دارای سوابق کیفری مشابه هستند، خاطرنشان کرد: براساس توافقات انجام شده با مسئولان قضایی پایتخت، قرار شده در ایام نوروز نیز مرخصی از زندان برای این مجرمان مهیا نشود. این عملیات پلیس، سومین عملیات انجام شده در 45 روز گذشته است که خوشبختانه در طول این 45 روز هیچ کدام از دستگیرشدگان توسط مقام قضایی آزاد نشدند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد، در ایام نوروز گشت‌های نیروی انتظامی را زیاد کردیم و همچنین در تمام محلات نیرو مستقر کرده‌ایم و شهروندان می‌توانند با خاطری آسوده به سفر بروند.وی در مورد پرونده‌های اسیدپاشی گفت: از ابتدای سال تاکنون تمامی موارد اسیدپاشی بر فرد که به پلیس گزارش شده است، کشف و عوامل آن دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند. موضوع اسیدپاشی همچون قتل جزو پرونده‌های ویژه به شمار می‌رود که باید هرچه سریع‌تر کشف و رسیدگی شود و اکنون میزان کشف و وقوع در قتل نیز برابر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها