عضو هیات علمی دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی اصفهان با اشاره به این‌ که درمان قطعی آفت هنوز ناشناخته است، می‌گوید: این عارضه سن خاصی ندارد و امکان ایجاد آن در کودکان نیز وجود دارد.
کد خبر: ۷۷۳۸۹۶

محمدرضا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که آفت بیماری مربوط به سیستم دفاعی و ایمنی بدن است، می‌افزاید: علت آفت دهان هنوز ناشناخته است، اما ممکن است به دلیل مشکلات خود ایمنی ایجاد شود. عملکرد سیستم دفاعی بدن در مقابل برخی ویروس‌ها یا عوامل ناشناخته دیگر که در بدن وجود دارد یا از بیرون وارد بدن می‌شود، موجب بروز آفت می‌شود. وی تاکید می‌کند: درمان آفت یک رویه پیچیده است و با توجه به علت آن متفاوت و معمولا دارای دوره‌ای یک هفته‌ای است. این عارضه بدون درمان نیز رفع می‌شود، اما برای درمان آفت معمولا از دهانشویه یا قطره استفاده می‌شود. البته استرس، عوامل هورمونی، زمینه ارثی، سیگار و حساسیت‌های غذایی ازجمله عللی است که می‌تواند در ایجاد آفت نقش داشته باشد.

کمبود کلسیم و ویتامین D عامل ضعف استخوان‌ها

یک متخصص ارتوپد با تاکید بر این‌ که کمبود کلسیم و ویتامین D در بدن باعث کاهش قدرت استخوان می‌شود، اظهار می‌کند: بیشترین قسمت‌های آسیب‌دیده در تصادفات استخوان‌های قسمت‌های تحتانی، فوقانی و مفاصل است که بسته به نوع و شدت ضربه طبقه‌بندی می‌شوند.

دکتر سیدمحمدجواد مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب که شکستگی استخوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های بدن است، می‌گوید: اگر نیرو یا ضربه وارد شده به استخوان زیاد باشد، استخوان نتواند این نیرو را تحمل کند و باعث تغییر شکل آن شود در این حالت شکستگی ایجاد شده است. همه شکستگی‌ها به نوعی غضروف را درگیر می‌کند که به اشکال مختلف، با شدت و ضعف همراه بوده و ممکن است دیگر به حالت اول بازنگردد.

وی یادآور می‌شود: قدرت، تحمل و سختی استخوان‌های بدن با هم متفاوت است. به همین دلیل استخوان‌های ران و ساق از آنجا که وزن بدن را کنترل می‌کنند نسبت به استخوان‌های اندام‌ دیگر بدن در برابر ضربه بسیار قوی و محکم هستند.

ضرورت کنترل قند خون کودک در مدرسه

آموزش مربیان مهد کودک‌ها و مدارس نقش موثری در کنترل افت قندخون کودکان مبتلا به دیابت ایفا می‌کند.

دکتر فرزانه روحانی، فوق‌تخصص دیابت کودکان در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: با توجه به این ‌که دیابت شایع‌ترین بیماری متابولیک کودکان است، بنابراین آموزش مربیان مهدکودک‌ها و مدارس در این حوزه الزامی است. البته انجام تمرین‌های ورزشی برای کودکان مبتلا به دیابت محدودیتی ندارد، اما مربیان ورزش باید در جریان بیماری این کودکان باشند. وی با تاکید به این‌ که مشکل افت قند خون در کودکان دیابتی در مدارس (هنگام ورزش) شایع است و به سادگی با استفاده از آب قند، آبمیوه شیرین و عسل بهبود می‌یابد، یادآور می‌شود: در هر مدرسه یا مهد کودکی که دارای کودک مبتلا به دیابت است، باید حداقل یک شیشه عسل برای درمان کاهش قند خون کودک مبتلا به دیابت در دسترس باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها