jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۷۷۲۳۶۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۳  |  ۱۱:۴۴

خودروهای پلاک ۹۴ عامل گرانی بازار هستند

جدول تغییرات قیمتی انواع خودرو

اگرچه قیمت انواع خودرو نسبت به هفته قبل از تغییرات چشمگیری برخوردار نبوده است، اما خودروهای پلاک ۹۴ عامل گرانی بازار شده‌اند و دامنه تغییرات قیمتی‌شان، نوسانی به پهنای سلایق فروشندگان دارد.

جدول تغییرات قیمتی انواع خودرو

بهمن هم به پایان رسید و بازار خودرو هنوز تحرکی را که هر سال فعالان این بازار انتظار داشتند، تجربه نکرده است، این در حالی است که فروشندگان خودرو در بازار می‌گویند که امسال ورود دیرهنگام مشتریان به بازار، به رکود دامن زده، این در حالی است که البته تولید خودروسازان نیز بالا رفته و عرضه به بازار بیشتر شده است.

از سوی دیگر، بسیاری از مردم هنوز به طور جدی وارد عرصه خرید و فروش های شب عید هر ساله نرفته اند و مشخص نیست که به چه فکری، دست نگاه داشته اند.

برخی می گویند وعده خودروسازان برای عرضه زودهنگام خودروهای با پلاک ۹۴، عامل ایست بازار شده است، چراکه مردم ترجیح می‌دهند چند روزی را بیشتر صبر کنند، اما خودروی پلاک ۹۴ خریداری کنند.

این در حالی است که اگرچه خودروهای پلاک ۹۴ عامل گرانی در بازار شده‌اند، اما به همان نسبت، قیمت خودروهایی که با پلاک سال های قبل عرضه می‌شود، اندکی پایین آمده است، به نحوی که فعالان بازار می گویند خریداران قیمت ارزانتری را برای خودورهای با پلاک سالهای قبل ارایه می دهند و علت آن را نیز این می دادند که بالاخره سال ۹۳ تمام شده است و خودروهای پلاک ۹۴ هم وارد بازار شده اند.

جدول تغییرات قیمتی انواع خودرو در بازار
نوع خودرو قیمت هفته قبل قیمت هفته جاری
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۳۶میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان
۲۰۶ صندوقدار v۸ ۳۷ میلیون تومان ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
۲۰۶ صندوقدار v۹ ۵۰ میلیون تومان ۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
۴۰۵ اس ال ایکس ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
۴۰۵ دوگانه سوز ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
پارس جدید ۳۷ میلیون تومان ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
پارس دوگانه سوز ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۳۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ E۲(اتومات) ۵۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ E۱ ۳۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
رانا ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
سمند ال ایکس ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
تیبا ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پراید SE۱۱۱ ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
پراید SE۱۳۲ ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
پارس تندر ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰ سایپا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
وانت بار ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان ۱۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان
وانت بار دوگانه سوز ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

(مهر)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

تضییع اموال مردم در بازار سرمایه از جهات مختلفی نیازمند کاربست قواعد حقوقی است. استمرار این وضعیت هم موجب تضییع حقوق عامه است و هم مشکلاتی با ابعاد اجتماعی ـ امنیتی به دنبال خواهد داشت.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر