یک روز پس از راهپیمایی 22 بهمن در فضای مجازی فیلمی منتشر شد که خانمی در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما در پایان سخنانش شعاری علیه آقای هاشمی رفسنجانی سر می‌دهد.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۹

منتشرکنندگان این فیلم به مخاطب القا کردند که این فیلم مربوط به راهپیمایی 22 بهمن 93 بوده و از تلویزیون نیز پخش شده است. متاسفانه برخی شخصیت‌های سیاسی نیز فریب این خبر را خورده و اقدام به موضعگیری تند علیه صداوسیما کردند. روابط عمومی صداوسیما با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری ایلنا و در پاسخ به مصاحبه آقای ابوالقاسم رئوفیان اعلام کرد: مطالبی که آقای رئوفیان بی‌پروا به رئیس سازمان صداوسیما نسبت داده‌اند به دور از ادب و کنش سیاسی است. در ادامه آمده است: این فیلم در سال 90 در برنامه زنده شبکه تهران و در جریان انتخابات مجلس پخش شده و در ایام دهه فجر امسال این برنامه به هیچ وجه از شبکه‌های سیما پخش نشده است.

روابط عمومی صداوسیما از رئوفیان پرسیده چگونه بدون هیچ‌گونه بررسی و تاملی نسبت به اصل موضوع به خود اجازه می‌دهد تصورات جناحی خود را به گستره‌ای از مسئولان نسبت دهد. در این جوابیه از گوینده مطالب کذب خواسته شده بر مبنای منطق و اصول اخلاقی نسبت به تکذیب ادعای خود اقدام کند.

کمیسیون اصل 90 به دنبال فهرست اسامی

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: ما طی درخواستی از قوه قضاییه خواستیم که فهرست دقیقی از 170 نماینده و نامزدی که از محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت دهم پول دریافت کرده‌اند به این کمیسیون ارائه کند تا آن را بررسی کنیم.محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان برای شفاف‌سازی این موضوع شکایتی را به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه کرده‌اند.وی اضافه کرد: همچنین تعدادی از نمایندگانی که اسامی‌شان در آن فهرست وجود داشته اعلام کرده‌اند که ما به هیچ وجه پولی دریافت نکرده‌ایم و تقاضای رسیدگی به این موضوع را داشته‌اند.

ضرغامی و تکذیب خبر روزنامه‌های اصلاح‌طلب

برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز گذشته به نقل از عزت‌الله ضرغامی نوشتند که نادیده گرفتن یک جناح سیاسی از اهداف صداوسیما بود.

بخشی رئیس دفتر ضرغامی در توضیحاتی ضمن تکذیب خبر منتشره اعلام کرد: حفظ استقلال و بی‌طرفی در همه عرصه‌ها همواره مورد توجه رسانه ملی بوده و هست. وی افزود: تنظیم مصاحبه‌های انحرافی و ناشیانه براساس یک خبر کذب نیز از جمله حرکت‌های جناحی و غیرحرفه‌ای این نشریات است که برای خود کمترین آگاهی و شعور را قائل نیستند.

همچنین ضرغامی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: بنای حذف هیچ جریانی در دوره من در صداوسیما نبوده و برنامه‌های پخش شده در مقاطع انتخابات این ادعا را ثابت می‌کند و سیاست‌های سازمان همواره براساس مصالح ملی، منافع عمومی و سیاست‌های کلان نظام انجام گرفته است.

ناطق‌نوری: گروه‌های تندرو و افراطی می‌خواهند از حق، استفاده باطل کنند

علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروه‌های تندرو و افراطی می‌خواهند از حق، استفاده باطل کنند و سبب اسلام‌هراسی در دنیا شوند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری سه‌شنبه شب در نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد چابهار افزود: چه بسیاری آدم‌ها که تلاوت‌کننده قرآن هستند، اما قرآن آنان را نفرین و لعنت می‌کند.به گفته وی، آنان کسانی هستند که قرآن را ابزار سوءاستفاده قرار می‌دهند و می‌خواهند از حق، استفاده باطل کنند، این گروه‌های افراطی تندرو، وابسته به بیگانگان و استکبار جهانی هستند و سبب اسلام‌هراسی در جهان شدند، اینها کسانی هستند که هر کار و هر خیانتی می‌کنند، ابتدا آیات قرآن را می‌خوانند و مدعی‌اند می‌خواهند به آیات قرآن عمل کنند.ناطق‌نوری تصریح کرد: این گروه‌های تندرو و وابسته در حقیقت مردم را از قرآن و اسلام دور می‌کنند، این گروه‌ها ریشه استکباری دارند و وابسته به دشمنان اسلام هستند و هدفشان اسلام‌هراسی است.

توضیحات جواد لاریجانی درباره وضع سران فتنه

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان درباره وضع سران فتنه گفت: آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و دسترسی‌های مدیکال هم دارند، ولی بنده با آنها دیداری نداشتم.

به گزارش فارس، محمدجواد لاریجانی در حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه به لرستان در پاسخ به این پرسش که آیا گزارشی از وضع سران فتنه در حصر به حقوق بشر ارائه شده است، گفت: حصر هر فردی باید مبنای قانونی داشته باشد یا قاضی حکم می‌کند یا شورای عالی امنیت ملی می‌تواند آزادی‌های فرد یا گروهی را محدود و به قوا ابلاغ کند.

وی افزود: پرونده تخلفات فتنه مدارک زیادی دارد که برخی در دادگاه است و در مورد برخی از شورا دستور آمده است.لاریجانی در پاسخ به این‌که آیا به‌عنوان دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با افراد در حصر دیدار داشته‌اید، گفت: دیداری نداشته‌ام. ما کینه شخصی با افراد نداریم. افرادی که در کشور خدمات ارائه کرده‌اند نظام با آنها تسامح دارد. اما باید بار مسئولیت جرم رخداده را بپذیرند. وی ادامه داد:‌ البته مسئولیت سلامت این افراد با دستگاه‌های امنیتی است، اما مشکلی ایجاد نشده است. آنها فرجه بسیاری دارند حتی برای این‌که به نقاط مختلف کشور سفر کرده و دسترسی‌های مدیکالشان هم بیشتر از دسترسی‌های معمولی است.

خودداری آمریکا از صدور ویزا برای مالکی

روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن، ادعا کرد که آمریکا درخواست نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق را برای اخذ‌روادید نپذیرفته است.

به گزارش ایرنا، این روزنامه سعودی به نقل از آنچه منابع عراقی آگاه توصیف کرد، نوشت: واشنگتن درخواست معاون رئیس‌جمهور عراق برای اخذ روادید به منظور درمان را رد کرده است.به گزارش همین منابع خبری، مالکی پیشتر درخواست مشابهی برای آلمان ارسال کرده که این درخواست هم با مخالفت مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها