جام جم ورزشی: برنامه ال لارگرو در رادیو اسپانیا پرده از یک تبانی دیگر در فوتبال اسپانیا برداشت.
کد خبر: ۷۷۲۰۴۶
پای تیم نکونام هم به تبانی باز شد

آنتونیو آمایا و جوردی فیگوئراس، دو بازیکن تیم فوتبال رئال بتیس به دریافت 250 هزار یورو رشوه متهم شدند. این دو بازیکن در ازای دریافت این مبلغ به سران باشگاه اوساسونا تعهد کردند تا در رویارویی با وایادولید در فصل 14-2013 این تیم را شکست داده تا مانع از سقوط اوساسونا شوند.

گفته می‌شود آنخل ویسکای، یکی از مدیران اوساسونا با این دو بازیکن دیدار کرده است. همچنین به این دو بازیکن گفته شد اگر در دیدار با اوساسونا موجبات شکست تیمشان را فراهم آورند، مبلغ بیشتری دریافت می کنند. در پایان فصل گذشته اما هر سه باشگاه با قرار گرفتن در رتبه های پایین جدول، راهی دسته دوم رقابت های لیگ فوتبال اسپانیا شدند.

ویسکای اعلام کرده اعتراف هایی در این زمینه انجام داده اما در برنامه رادیویی ال لارگرو گفت که هیچ حرفی در این زمینه ندارد. این برنامه رادیویی همچنین فاش کرد که فیگوئراس، بازیکن بتیس در آن زمان از ویسکای پول بیشتری خواسته است.

بتیس در رویارویی با اوساسونا در پامپلونا با نتیجه دو بر یک شکست خورد. این در حالی بود که هفته قبل از آن موفق شده بود وایادولید را با نتیجه چهار بر سه شکست دهد. فیگوئراس که هنوز هم در بتیس توپ می زند، در این زمینه هیچ صحبتی انجام نداد اما آمایا که به رایو وایکانو رفته است، به دفاع از خود پرداخت. «اجازه بدهید کسانی که در حال تحقیق در این زمینه هستند، تا عمق ماجرا را بررسی کنند. می دانم چیزهایی در این زمینه گفته شده اما باید بگویم همه آنها دروغ هستند. با هیچ مدیری از باشگاه اوساسونا دیدار نداشته ام. دروغ است. نمی دانم چرا نام من در این میان آمده است. هیچ اتفاقی نیفتاده و نمی دانم چرا اکنون باید در مورد این چیزها حرف بزنم.

مساله اصلی از آنجا بروز کرد که باشگاه اوساسونا نتوانست مبلغ دو میلیون و 416 هزار و 611 یورو از هزینه هایش را در دفاتر پایان سال خود توجیه کند. بر اساس شواهدی که در نشریه آس منتشر شده، این پول ها به شکل زیر هزینه شده اند: 900 هزار یورو به دو ایجنت به نام های کریستینا والنسیا و آلبرتو نویا پرداخت شده، یک میلیون و 440 هزار یورو در شرکت فلفیلد پرتغال سرمایه گذاری شده است و 76 هزار و 611 یورو هم به ایجنت یک بازیکن پرداخت شده و تنها چیزی در مورد آن شخص وجود دارد این است که فامیلی وی لوپز است. هنوز مشخص نیست این مبالغ پرداخت شده در مورد تبانی بوده و یا در زمینه دیگری هزینه شده است.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها