نتایج پژوهش‌ها حاکی است که رایحه‌درمانی با اسانس اسطوخودوس در بهبود کیفیت خواب و استنشاق اسانس پرتقال در کاهش اضطراب بیماران همودیالیزی موثر است.
کد خبر: ۷۶۸۷۱۶

دکتر علی طیبی، متخصص اورولوژی در گفت‌وگو با جام‌جم با اشاره به این مطلب می‌گوید: رایحه‌درمانی می‌تواند به‌عنوان یک روش غیرتهاجمی، آسان و کم‌هزینه در درمان اختلالات خواب و اضطراب این بیماران استفاده شود. امروزه برای کاهش عوارض بیماری‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی استفاده از طب مکمل و درمان‌های سنتی در بسیاری از کشورهای جهان افزایش چشمگیری داشته و به یک ویژگی مهم در بهداشت و درمان تبدیل شده است.

این عضو انجمن علمی پرستاری ایران می‌افزاید: در این میان رایحه‌درمانی به‌عنوان یک روش گیاه‌درمانی، یکی از شاخه‌های طب مکمل محسوب می‌شود که استفاده از آن در جنبه‌های مختلف درمانی رو به افزایش است. البته بیشترین شکل مورد استفاده از رایحه‌درمانی از طریق ماساژ است. یکی دیگر از کاربردهای گیاهان معطر و طبی، خواص آرامبخشی این گیاهان است. این خاصیت از دیرباز استفاده می‌شده است و هم‌اکنون نیز بسیاری از خانواده‌ها از جوشانده‌های گیاهی برای این منظور استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها