کیم دوقلو؛ خلاقانه‌ترین بستنی قدیمی

در گذشته کارخانه‌های بستنی ساز به اندازه امروز خلاقیت نداشتند. آنها بلد نبودند هزار جور بستنی وارد بازار کنند. شما وقتی در ظهر گرم تابستان به عنوان خریدار وارد بازار می‌شدید چند انتخاب بیشتر نداشتید.
کد خبر: ۷۶۷۵۹۴

داخل یخچال سوپرمارکت محله چهار پنج جور بستنی بیشتر نبود؛ بستنی نونی، قیفی، چوبی، لیوانی و دیگر هیچ. تنوع و خلاقیتی اگر بود در محتوای این مواد سرد خوشمزه خودش را نشان می‌داد. مثلا داخل لیوان بستنی سنتی یا وانیلی یا شکلاتی می‌ریختند و... سیمرغ بلورین خلاقانه‌ترین بستنی‌های آن زمان را باید تقدیم کنیم به بستنی چوبی دوقلو. برای بچه‌های آن زمان این ماجرا که یک بستنی چوبی یا همان کیم دو تا چوب داشته باشد خیلی هیجان‌انگیز بود. کیم دوقلو با آن روکش‌های شکلاتی‌اش یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی بود که پدر و مادرها برای کودکانشان خریداری می‌کردند. آنهایی که وضع مالی خوبی نداشتند یک کیم دوقلو برای دو فرزندشان می‌خریدند. یکی از مشکلات اساسی پسربچه‌ها و دختربچه‌ها این بود که این کیم دوقلو را چطور بین خودشان تقسیم کنند. یکی از روش‌ها این بود که هر کس یک سر چوب را بگیرد و به سمت خودش بکشد. این جور مواقع معمولا سر یک نفر کلاه می‌رفت. کیم دوقلو هیچ‌ وقت عادلانه و مساوی به دو نصف تقسیم نمی‌شد. همیشه یک طرفش طول و عرض بیشتری داشت.

پدرهایی که ولخرج و مایه‌دار بودند برای هر یک از فرزندان یک بستنی چوبی دوقلو تقدیم می‌کردند. دیدن این صحنه کودکان را خیلی خوشحال می‌کرد. چراکه بستنی دوقلو دوام و ماندگاری بیشتری داشت و چند دقیقه‌ای بیشتر در فاصله میان مشت و دهان بچه‌ها رفت و آمد می‌کرد. طریقه خوردن بستنی دو قلو هم برای خودش داستانی داشت. کسی نمی‌دانست باید دو تا چوبش را با یک دسته یا دو دسته حفظ کنی. از بالا به پایین بستنی گاز بزنی یا اول یک چوب را تمام کنی و بعد بروی سراغ چوب دومی؟

یادتان می‌آید بستنی‌دو قلو را داخل پاکت‌های کاغذی می‌گذاشتند. کاغذی که از شدت لرز و سرما خودش را می‌چسباند به روکش شکلاتی بستنی و بعضی وقت‌ها جداکردنش لحظه انتظار برای اولین گاز را طولانی‌تر می‌کرد.

سروش امیدوار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها