گرچه برداشتن لوزه سوم ساده است و هیچ‌گونه مشکلی برای ایمنی بدن ایجاد نمی‌کند، اما تا حد امکان از برداشتن لوزه‌های حلقی خودداری می‌شود، زیرا در صورت بروز عفونت، کودک دچار تب بالا، گلودرد و بی‌اشتهایی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۸۷۰

دکتر محمدرضا شریفیان، متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به این که لوزه سوم علت خُرخُر شبانه یا تنفس صدادار در کودکان است در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: کودکانی که دارای لوزه سوم هستند به جای تنفس از بینی، تنفس دهانی و هنگام خواب، خُرخُر شبانه دارند. لوزه سوم بخشی از تشکیلات لنفاوی است که پشت حلق و زبان کوچک قرار دارد و التهاب و بزرگی آن از حفره دهان قابل مشاهده نیست، بلکه با توجه به علائم تشخیص داده می‌شود.

وی اظهار می‌کند: اگر علت بزرگی لوزه سوم حساسیت یا هر عامل دیگری باشد می‌توان با تجویز درمان طبی، ‌ترکیبات ضد حساسیت خوراکی و اسپری‌های بینی لوزه سوم را کوچک کرد و اگر این درمان جواب نداد، درمان جراحی پیشنهاد می‌شود که هیچ‌گونه خطری ندارد. لوزه سوم معمولا از سه تا شش سالگی شروع به رشد می‌کند و در بزرگسالی کوچک می‌شود.

وی تاکید می‌کند: افراد در صورت مشاهده این عوامل بسرعت به پزشک متخصص مراجعه کنند و با توجه به نظر پزشک، درمان طبی را آغاز یا برای جراحی لوزه سوم اقدام کنند.

عوارض کمبود منیزیم در بدن

استرس باعث کاهش منیزیم در بدن می‌شود و کمبود منیزیم اثرات روحی، روانی و جسمی به دنبال دارد. وقتی شخصی استرس دارد به مقدار زیاد و بیش از اندازه طبیعی منیزیم از دست می‌دهد. در واقع کمبود منیزیم باعث می‌شود افراد حساسیت بیشتری پیدا کنند و اضطراب‌شان بیشتر شود.

به گزارش فارس، محققان تاکید می‌کنند: کمبود منیزیم در بدن باعث گرفتگی و سفتی عضلات، لرزش پلک، مبهوت‌بودن، بی‌قراری و بی‌حسی پاها، سردرد، سرد شدن دست و پا و درد دندان می‌شود.

پژوهشگران می‌گویند: برای جبران کمبود منیزیم یک راه‌حل وجود دارد و آن مصرف مواد غذایی غنی از منیزیم مانند اسفناج و جعفری و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، است.

حبوبات، غلات سبوس‌دار، موز، آجیل، گوجه‌فرنگی و ماهی تن نیز حاوی مقادیر زیادی منیزیم است. البته ویتامین‌های B9، B6 و B12 نیز اثر منیزیم را تقویت می‌کنند و تأثیر مثبت روی خلق و خو دارند و روند و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها