45 سارق سابقه دار که از چندی پیش تحت تعقیب پلیس قرار داشتند ، پس از 3 ماه کنترل و مراقبت در مخفیگاه خود به محاصره پلیس آگاهی درآمده و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۶۳۲۷

در یکی از روزهای اردیبهشت ماه ، ماموران یگان گشت پلیس آگاهی تهران هنگام عبور در بزرگراه تهران کرج با ظنین شدن به 2 سرنشین یک دستگاه خودرو پژو وقتی شماره آن را از مرکز پیام استعلام کردند ، مشخص شد این خودرو سابقه سرقت دارد. با دستگیری 2 سرنشین خودرو بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی دستور تحقیق و بررسی در خصوص این متهمان را در اداره دوم پلیس آگاهی صادر کرد. در تحقیقات مقدماتی این دو متهم اعتراف کردند هنگامی که در زندان تحمل کیفر می کرده اند از سوی 3 برادر به نامهای جعفر ، مختار و اصغر به عضویت باند سرقت درآمده و اعضای این باند جملگی از سارقان سابقه دار و حرفه ای هستند که پس از سرقت خودرو آنها را با اسناد و مدارک جعلی به فروش می رسانند.

پیگیری ویژه

سردار حمیدرضا تقی زاده ، رئیس پلیس آگاهی تهران روز گذشته در ارتباط با این پرونده گفت : پس از اعتراف این دو متهم بلافاصله تیمهای ویژه عملیاتی تحقیقات خود را آغاز کردند و مشخص شد این سارقان علاوه بر زورگیری و سرقت خودرو در محلی که نزدیک به محدوده انتظامی تهران است ، مخفی شده اند. وی افزود: با شناسایی مخفیگاه اعضای باند ، ماموران آنها را به صورت غیرمحسوس تحت کنترل خود قرار داده و مشخص شد اعضای باند پس از سرقت ، خودروها را به شرق کشور منتقل و در ازای آن از قاچاقچیان بین المللی موادمخدر دریافت می کنند.

دستگیری متهمان

تقی زاده در ادامه افزود: در مرحله بعدی مشخص شد سارقان علاوه بر سرقت خودرو با کمین در جاده ها و شناسایی کامیون های حامل بار آنها را به صورت گروهی تعقیب کرده و سپس با حمله به رانندگان کامیون ها ، خودرو را به همراه بار سرقت می کنند. با گزارش عملکرد مجرمانه متهمان به بازپرس اصغرزاده ، چند تیم ویژه عملیاتی با محاصره مخفیگاه متهمان آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. با اعتراف متهمان به بیش از یکصد فقره سرقت بار دیگر تحقیق در خصوص دیگر اعمال مجرمانه متهمان آغاز شد.

مجرمان سابقه دار

سردار تقی زاده افزود: در مرحله تحقیق ، متهمان همچنین به سرقت 30 مغازه و منزل در تهران اعتراف و عنوان کردند ، ابتدا با شناسایی این محلها و اطمینان از خالی بودن خانه ها و مغازه هایی که از سیستم ایمنی استفاده نمی کردند ، نیمه شب ها وارد محل شده و اموال را سرقت می کردیم . رئیس پلیس آگاهی خاطر نشان کرد: بررسی سوابق متهمان نشان می دهد 10 عضو باند هر کدام بیش از 10 سابقه کیفری در زمینه سرقت و شرارت دارند و 4 نفر از این متهمان از مجرمان سابقه داری هستند که پس از دریافت مرخصی در جمع اعضای باند حضور یافته و به صورت گسترده اقدام به سرقت می کرده اند. تقی زاده تصریح کرد: در حال حاضر پرونده اتهامی متهمان همچنان با جدیت در پلیس آگاهی تهران در حال پیگیری است و این نگرش وجود دارد که آنها از جمله تبهکارانی بوده اند که از مردم سلب آسایش و امنیت کرده بودند. وی تاکید کرد: برخورد پلیس آگاهی با اخلالگران امنیت با قاطعیت ادامه خواهد داشت و امیدواریم با مجازاتی که از سوی مسوولان قضایی برای متهمان جرایم باندی در نظر گرفته می شود ، نوع مجازات ، عامل بازدارنده ای برای دیگر جرایم ارتکابی از سوی آنان باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها