بلیت گروه‌های «چارتار» و «دنگ شو» که در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌روند، رو به پایان است
کد خبر: ۷۶۲۹۶۰

گروه‌های موسیقی تلفیقی «چارتار» و «دنگ شو» در فروش بلیت‌های اجرای جشنواره موسیقی فجر گوی سبقت را از گروه‌های موسیقی پاپ ربودند و نخستین گروه‌هایی هستند که بلیت‌های اجرایشان تقریبا به طور کامل به فروش رسیده است.

به گزارش جام‌جم، از فروش بلیت گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی فجر فقط سه روز می‌گذرد و در همین مدت کوتاه گروه‌های موسیقی «دنگ‌شو»‌ و «چارتار» گوی سبقت را از گروه‌های پاپ شرکت کننده در جشنواره ربوده‌اند، تا جایی که براساس اعلام ایسنا، تقریبا همه بلیت‌های اجرای این دو گروه به فروش رفته است.

گروه‌های چارتار و دنگ‌شو در عرصه موسیقی تلفیقی فعالیت دارند و در حالی توانسته‌اند در فروش بلیت از گروه‌های موسیقی پاپ پیشی بگیرند که این گروه‌ها در دوره‌های قبل جشنواره همیشه در صدر توجه مردم بوده‌اند و بلیت‌هایشان بسرعت فروش می‌رفته است.

توجه مردم به موسیقی تلفیقی اتفاقی بود که طی ماه گذشته در جریان برگزاری هفته موسیقی تلفیقی و استقبال مردم از این اجراها شاهد آن بودیم. به نظر می‌رسد بسیاری از طرفداران موسیقی پاپ هم جذب موسیقی‌های تلفیقی شده‌اند و حالا از طرفداران این نوع موسیقی محسوب می‌شوند.

گروه موسیقی «چارتار» که اواخر سال گذشته آلبوم «باران تویی» را منتشر کرده، بیست و چهارم بهمن‌ در دو سئانس در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود. گروه موسیقی «دنگ شو» هم بیست و هشتم بهمن در همین سالن اجرا خواهد داشت.

«چارتار»‌ سال ۱۳۹۰ تشکیل شده‌ است و آرش فتحی (آهنگساز)، احسان حائری (ترانه‌سرا)، آیین احمدی‌فر (تنظیم‌کننده) و آرمان گرشاسبی (خواننده) این گروه را تشکیل می‌دهند. سبک این گروه تلفیقی است و موسیقی الکترونیک را با آواز ایرانی تلفیق کرده است. اشعار و ترانه‌ها و همچنین لحن و صدای خواننده که برگرفته و استوار بر ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی است، از یک سو و همچنین ملودی‌های پویا و تنظیم‌های مدرن از سوی دیگر، فضای متفاوتی را در موسیقی این گروه به‌وجود آورده‌ است.

«دنگ‌شو» هم که بتازگی آلبوم «اتاق گوشواره» را منتشر کرده، یک گروه موسیقی با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران است. ژانر موسیقی آنها ترانه‌های فولکلور با ویرایش امروزی است. رضا شایا و طاها پارسا پدیدآورندگان این گروه هستند. سازهای اصلی که در موسیقی «دنگ‌شو» استفاده می‌شود، عبارتند از: پیانو، ساکسفون، تنبک، کنترباس یا گیتارباس و مجموعه طبل‌ها که در بسیاری از آهنگ‌ها با خط‌های آوازی همراه می‌شوند. البته در میان گروه‌های موسیقی پاپ هم بلیت‌های کنسرت احسان خواجه امیری که بتازگی «پاییز تنهایی» را روانه بازار موسیقی کشور کرده است، به میزان قابل توجهی به فروش رسیده و این خواننده هنوز هم جزو صداهای پرمخاطب موسیقی پاپ کشور محسوب می‌شود. خواجه امیری بیست‌وپنجم بهمن در یک سئانس در سالن همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه خواهد رفت.

سی‌امین جشنواره‌ بین‌المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی بیست و چهارم بهمن تا یکم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها