شاخص‌های آلودگی هوا امروز نیز به شرایط ناسالم خیلی نزدیک است

آسمان تیره در روز هوای پاک

رئیس جمهور هم با مترو به محل کار رفت

گفت‌وگوی روحانی با مردم در مترو

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دستیابی به هوای سالم نیاز به کمک مردم دارد گفت:‌ مشکلات زیست‌محیطی فراوانی وجود دارد که در یک سال و نیم گذشته اقدامات فراوانی برای حل آنها انجام شده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به حضور و کمک همه مردم داریم.
کد خبر: ۷۶۱۱۲۴
گفت‌وگوی روحانی با مردم در مترو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری ، دکتر حسن روحانی که امروز دوشنبه به مناسبت روز هوای پاک برای رسیدن به محل کار و شرکت در جلسه شورای عالی محیط زیست با قطار شهری تهران سفر می کرد، اظهار داشت: پیش از این و در دوران قبل از ریاست جمهوری گاهی اوقات از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کردم و مترو وسیله خوبی است که در اختیار مردم قرار گرفته و سالیان بسیاری برای راه‌اندازی آن تلاش شده است.

رئیس جمهور افزود: امروز استفاده مسئولان از وسایل حمل و نقل عمومی به مناسبت روز هوای پاک نمادین است، برای اینکه مردم توجه کنند که باید به یک هوای سالم و مطلوب برسیم و یکی از راه‌های رسیدن به این نقطه استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی است.

روحانی ضرورت توجه به زمین، آب و هوای پاک را خاطرنشان کرد و اظهار امیدواری نمود که این روز آغاز توجهی از جانب مردم و مسئولان برای مبارزه با آلودگی هوا و تلاش همگانی و دلسوزانه برای رسیدن به نقطه مطلوب باشد.

صحبت‌های رئیس‌ جمهور با مردم

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص صحبت‌های رئیس‌ جمهور با مردم در داخل قطار شهری، گفت: این اتفاق بسیار خوب بود که ناگهان با جمعیتی روبه‌رو شویم که خواسته‌هایی دارند و از پیش درباره اولویت‌هایشان نیز فکر نکرده‌اند؛ برخی از این خواسته‌ها که مطرح شد، قابل پیگیری است.

روحانی افزود: برخی درباره سیاست خارجی نظر داشتند و می‌خواستند که مذاکره ادامه داشته باشد، برخی درخصوص شرایط مترو و ازدحام و شلوغی بیش از حد در برخی ساعات گلایه داشتند، برخی درمورد دانشگاه و کنکور و مشکلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نظرهایشان را مطرح کردند و خانمی درباره اخلاق عمومی در جامعه و اقداماتی که باید انجام شود، سخن گفت.

در این حضور سرزده، رئیس جمهور به همراه خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، حد فاصل ایستگاه آزادی تا ایستگاه امام علی(ع) را با قطار شهری طی کردند و آقای روحانی با قرار گرفتن در کنار مردم، پای صحبت‌های آنها نشست و دیدگاه‌هایشان را درباره مسائل روز شنید.

صالحی در قطار شهری با مردم همسفر شد

همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز به‌مناسبت روز هوای پاک با حضور در ایستگاه شهید بهشتی، در قطار شهری با شهروندان تهرانی همسفر شد.

علی‌اکبر صالحی به ایستگاه امام خمینی رفت و پس از تعویض خط 1 به خط 2 قطار شهری در ایستگاه امام علی پیاده شد تا به جلسه شورای عالی امنیت ملی برود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره انگیزه حضورش در قطار شهری گفت: امروز روز فرخنده‌ای است و آمدن ما به مترو بر اساس توصیه‌ای است که خانم ابتکار به اعضای هیئت دولت کرد که به صورت نمادین از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به محل کار استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها