براساس محاسبات قانونی، حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۱۰۰۴

بر این اساس طبق ماده واحد قانون کار تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل 60 روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از معادل 90 روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

براساس تبصره این ماده، مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ 60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک‌دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز کند. به این ترتیب عیدی کارگران تا سال‌ها بعد براساس همین فرمول قابل محاسبه است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، بر این اساس حداقل دستمزد کارگران 608 هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی یک میلیون و 216 هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون و 825 هزار تومان خواهد بود.سال گذشته نیز حداقل دستمزد 487 هزار تومان تعیین شده بود که برمبنای آن کارگران حداقل 974 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 461 هزار تومان عیدی گرفتند.

کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها