جام جم سرا: پسری ۲۲ ساله‌ام که ۲ سال است عاشق دختری شده‌ام. در این مدت با او در ارتباط بودم و درباره زندگی مشترک با او صحبت کرده‌ام و تمام شرایط مرا پذیرفته است ولی هنوز از ازدواج با او می‌ترسم. لطفا راهنمایی کنید.
کد خبر: ۷۵۹۵۹۲
دو سال ارتباط مخفیانه، و حالا ترس از ازدواج!

با توجه به اینکه ۲ سال از شروع دوستی و ارتباطتان گذشته است، قبل از هر تصمیمی و در قدم اول، باید خانواده‌تان را در جریان این ارتباط قرار دهید. ادامه این رابطه بدون آگاهی والدین باعث آسیب‌های معمولا جبران ناپذیر خواهد بود. با این حال و در ادامه توصیه‌هایی مطرح می‌شود که قبل از گرفتن تصمیم نهایی برای ازدواج باید به آن‌ها توجه داشته باشید.


دلایل ترستان را بررسی کنید

گفته‌اید که از ازدواج با دختر مورد علاقه‌تان می‌ترسید اما هیچ اشاره‌ای به دلیل ترستان نکرده‌اید. ممکن است دلیل ترستان نداشتن شغل باشد که برای چنین ترس‌هایی باید به شما حق داد با توجه به اینکه سن دختر مورد علاقه‌تان را مطرح نکرده‌اید، ممکن است یکی از دلایل ترستان بزرگ‌تر بودن دختر مورد علاقه‌تان از شما باشد که باز هم ترس بی‌دلیلی نیست. البته ممکن است شما پیش نیازهای لازم برای شروع زندگی مشترک را داشته باشید و به طور مثال، در فکر پیشرفت‌های بیشتر و خرید خودرو و خانه باشید که در چنین شرایطی، ترس‌های شما منطقی نیست و نباید به آن‌ها توجه کنید. بنابراین بررسی دلیل ترستان بسیار مهم است و نباید از آن غافل شوید چراکه ممکن است حتی در صورت ازدواج، این ترس در دلتان باقی بماند و در طول زندگی مشترکتان هم شما را اذیت کند.


شرایطی که پذیرفته شده بررسی کنید

اینکه گفته‌اید دختر مورد علاقه‌ام تمام شرایط من را پذیرفته است، نکته تامل برانگیزی است. اما نگفته‌اید مگر شرایط شما چیست که از پذیرفته شدن شرایطتان توسط دختر مورد علاقه‌تان خوشحال شده‌اید. فراموش نکنید که ممکن است دختر مورد علاقه‌تان به خاطر علاقه شدید به شما هم اکنون، فقط به فکر ازدواج با شما باشد و خیلی به شرایط شما فکر نکرده باشد. بنابراین بررسی کنید که آیا دختر مورد علاقه‌تان با تفکری منطقی شرایط شما را پذیرفته است یا نه. به طور مثال اگر به او گفته‌اید که هنوز شغلی ندارید و او پذیرفته، این واکنش او نشان از نداشتن بلوغ کافی برای ازدواج است.


از بزرگتر‌ها و والدینتان کمک بگیرید

همان طور که گفته شد مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، اهمیت در جریان قرار دادن والدینتان از این موضوع است. مطمئن باشید که نظرات آن‌ها و مشورت با بزرگ تری که او را قبول دارید، کمک زیادی به شما برای گرفتن بهترین تصمیم خواهد کرد. فقط فراموش نکنید که موفقیت و خوشبختی آینده شما، بستگی به دقت شما برای انتخاب همسر در شرایط فعلیتان دارد. (موسی رسولی - کار‌شناس ارشد مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
ترس نداره كه اگر میبینید با هم تفاهم دارید ازدواج كنید 2 سال زمان مناسبی برای شناخت است
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۰
۰
تا مطمئن نشدی ازدواج نكن. ممكنه با یه تصمیم احساسی یك عمر خودتو عذاب بدی.

نیازمندی ها