براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند.
کد خبر: ۷۵۷۷۱۰

***

نورمن هولنبرگ، پروفسور طب مکمل و سنتی دانشگاه هاروارد سال‌های زیادی از عمرش را در قبیله‌های سرخپوستان در دل جنگل‌های پاناما گذرانده است. این سرخپوستان که احتمالا قدیمی‌ترین ساکنان منطقه آمریکای مرکزی هستند حالا در جزیره «سان بلاس» زندگی می‌کنند. آنها روزی پنج لیوان یا بیشتر دمنوش گیاهی می‌نوشند. به همین دلیل میزان ابتلای آنها به بیماری‌هایی مثل انواع سرطان‌ها، دیابت، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی تا حد زیادی کاهش یافته و حدود 68 درصد مردم منطقه تا صد و یک سالگی عمر می‌کنند. به باور اهالی این منطقه اگر می‌خواهید صدسالگی را تجربه کنید و زندگی سالم و بانشاطی داشته باشید، باید هر روز غذای سالم بخورید، فعالیت بدنی داشته باشید و از جادوی دمنوش‌های گیاهی دست‌ساز غافل نشوید. به این ترتیب بدنتان برای مقابله با عوامل بیماری‌زا آماده خواهد شد و اگر هم به بیماری مهلکی دچار شوید، از پس آن بر‌می‌آیید. یکی از این دمنوش‌ها مخلوط بادرنجبویه و زیرفون است که باعث تقویت قلب و اعصاب می‌شود و با رفع خستگی بدن، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین این نوشیدنی در تقویت حافظه موثر است و به گفته اهالی سان بلاس، نوشیدنش جلوی زوال عقل را می‌گیرد.

جادوی دارچینی

ساکنان سان بلاس یک نوشیدنی مخصوص دارچینی دارند و معتقدند مصرف روزانه این دمنوش از بروز بیماری قند خون و گرفتگی رگ‌ها پیشگیری کرده و به طور میانگین هفت تا 9 سال به طول عمر اضافه می‌کند. برای تهیه این نوشیدنی جادویی که حتما هم باید گرم مصرف شود، کافی است یک قاشق غذاخوری چوب دارچین خرد شده را با یک بندانگشت زنجبیل نسابیده در سه لیوان آب جوش بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم کنید و بعد از شیرین کردن با عسل طبیعی بنوشید.

رفع عصبانیت با نعناع

براساس یک ضرب‌المثل پانامایی، هر بار که عصبانی می‌شوید سه سال از طول عمرتان کاسته می‌شود؛ پس عصبانی نشوید تا بیشتر عمر کنید! البته گاهی اوقات کنترل خشم و عصبانیت تقریبا غیرممکن است. سان بلاسی‌ها می‌گویند در چنین شرایطی باید از نوشیدنی نعناع کمک بگیرید. مقداری برگ نعناع تازه را در ظرفی قوری مانند ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید تا حدود 20 دقیقه دم بکشد و بعد از عصبانیت یک فنجان از آن بنوشید.

پیشگیری از سکته با تمبرهندی

مردم سان بلاس از سکته قلبی و مغزی چیزی نمی‌دانند، اما یک بیماری خاص به نام تکانه قورباغه را می‌شناسند که علائم آن شباهت زیادی به انواع سکته دارد. آنها بر این باورند یکی از موانع صد ساله شدن ابتلا به همین بیماری است، اما افرادی که هر روز دمنوش تمبر هندی مصرف می‌کنند، دچار این مشکل نخواهند شد. برای تهیه این دمنوش باید حدود یک مشت از شکوفه‌های خشک تمبر هندی را داخل یک تا 1.5 لیوان آب جوش بریزید و حدود ده دقیقه دم کنید تا طعمی ترش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها