برخی معلمان خصوصی برای 10جلسه تدریس بیش از 2میلیون تومان دریافت می‌کنند

قیمت‌های نجومی معلمان خصوصی

حضورمعلم خصوصی درخانه، زمانی راهی بود برای جلوگیری از بی‌سواد ماندن دختران خانواده‌های اهل فرهنگ. مدارس نوین که در ایران دایر شد و دختران حق تحصیل پیدا کردند، این قضیه هم رنگ باخت و معلم سرخانه کسی شد برای کمک به دانش‌آموزانی که به مدرسه می‌روند و پای درس معلم می‌نشینند، ولی باز در فهم درس‌ها مشکل دارند. معلمان خصوصی زمانی بازارشان زیاد پررونق نبود، اما حالا کسب و کار خوبی دارند که این را مدیون ضعف تعلیم در مدارس یا ضعف یادگیری برخی دانش‌آموزان هستند.
کد خبر: ۷۵۶۹۵۷

نه این که همه معلمان خصوصی، درآمدهای آنچنانی داشته باشند، اما اگر اینها جزو آدم‌های مشهور یا صاحب عناوین علمی از دانشگاه‌های معتبر باشند یا بتوانند با استفاده از برخی روابط، زنجیره‌ای از مشتری را جذب کنند، احتمال داشتن درآمدهای آنچنانی برایشان وجود دارد. ما رد این قبیل آدم‌ها را گرفتیم و به گروهی رسیدیم که با ده جلسه تدریس به بیش از دو میلیون تومان درآمد می‌رسند، چون مشتریانی دارند که حاضرند بابت هر جلسه تا 250 هزار تومان و حتی بیشتر هزینه کنند. معنی این میزان درآمد این است که بازار تدریس خصوصی درمنزل تعرفه ندارد و هر فردی مطابق میل خود بر کارش قیمت می‌گذارد.

اگر بازار تدریس خصوصی داغ است، دلیلش این است که هنوز عده‌ای هستند که می‌توانند این مبالغ را پرداخت کنند و عده‌ای نیز هستند که چاره تقویت بنیه تحصیلی خود را فقط در داشتن معلم خصوصی می‌دانند که این حس را می‌شود معادل با ناامیدی از پیشرفت تحصیلی در سیستم آموزش رسمی دانست. اما موضوع قابل تامل، کیفیت تدریس گروهی از این معلمان است که یا برای خود تبلیغ می‌کنند یا از کانال آموزشگاه‌های غیرمجاز به مردم معرفی می‌شوند و تاثیرگذاری شان در پیشرفت درسی محصلان جای اما و اگر دارد.

با وجود این، در آموزشگاه‌های مجاز هم احتمال این که معلمی نتواند با روشی کارآمد، مفاهیم تحصیلی را تشریح کند، وجود دارد که بنابراین، اتلاف وقت و انرژی تنها ثمره‌ای است که از این شیوه تدریس عاید مشتریان می‌شود. همه این تنگناهای پیش روی تدریس خصوصی در گزارش صفحه 14 امروز جام‌جم بررسی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها