در حالی که بحث و جدل برای تولید یا عدم تولید قسمت دوم فیلم سینمایی «ابزارهای فناپذیر» ادامه دارد، رسانه تلویزیون پیشدستی کرده و نسخه تلویزیونی این اکشن ماجراجویانه را جلوی دوربین می‌برد.
کد خبر: ۷۵۳۰۹۲
«ابزارهای فنا ناپذیر» تلویزیونی می شود

مجموعه‌ای که در این ارتباط ساخته می‌شود، قرار است جایگزین فیلم سینمایی آن شود و به این ترتیب، خبری از قسمت‌های جدید سینمایی ابزارهای فناپذیر نخواهد بود.

شرکت فیلمسازی کنستانتین فیلمز که تهیه‌کننده فیلم سینمایی ابزارهای فناپذیر بود، سرمایه‌گذار اصلی مجموعه تلویزیونی آن هم خواهد بود. این فیلم براساس جلد اول قصه کتاب چند جلدی
کاساندرا کلر به همین نام ساخته شد و در زمان تولید آن، اعلام شد به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار تبدیل خواهد شد.

کار نگارش فیلمنامه مجموعه تلویزیونی ابزارهای فناپذیر تا یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. اد اکتر، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده تلویزیونی، برای کار نوشتن این فیلمنامه استخدام شده است. وی فیلمنامه اپیزود اول مجموعه را که به صورت یک فیلم سینمایی تلویزیونی 90 دقیقه‌ای جلوی دوربین می‌رود برای اوایل سال جدید میلادی آماده می‌کند. این اپیزود در فصل بهار فیلمبرداری می‌شود تا برای اواخر فصل تابستان روی آنتن برود. فصل اول این درام نوجوانانه در 13 قسمت تهیه خواهد شد و 12 اپیزود دیگر آن در فصل تابستان جلوی دوربین خواهد رفت.

هنوز معلوم نیست اد اکتر وظیفه کارگردانی اپیزود اول را هم به عهده خواهد گرفت یا خیر. منابع نزدیک به مجموعه می‌گویند تهیه‌کنندگان آن قصد دارند از چند فیلمساز مطرح سینما برای کارگردانی تعدادی از اپیزودهای آن دعوت به همکاری کنند. یکی از این فیلمسازان جی‌جی آبرامز است که دوستی نزدیکی با تهیه‌کنندگان مجموعه دارد. آبرامز که فعالیت هنری خود را با تولید و کارگردانی چند مجموعه تلویزیونی آغاز کرد، مدتی است راهی سینما شده و دو قسمت جدید احیا شده مجموعه علمی ـ تخیلی «سفرهای ستاره‌ای / پیشتازان فضا» را در کارنامه‌اش دارد. وی هم‌اکنون مشغول کارگردانی قسمت اول سری سوم مجموعه فیلم جنگ‌های ستاره‌ای است. به همین دلیل، رسانه‌های گروهی این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا وی دعوت به همکاری با پروژه تلویزیونی ابزارهای فناپذیر را قبول می‌کند یا خیر. منتقدان تلویزیونی می‌گویند در صورت همکاری آبرامز با این مجموعه، تماشاگران تلویزیونی باید منتظر یک کار سطح بالا و بسیار باکیفیت باشند.

مارتین موژویچ، تهیه‌کننده تلویزیونی که ابزارهای فناپذیر را تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی می‌کند، در رابطه با این موضوع می‌گوید: «نسخه سینمایی ابزارهای فناپذیر از تمام جنبه‌ها و بخش‌های کتاب کاساندرا کلر استفاده نکرد و قسمت‌های زیادی از آن را نادیده گرفت. یکی از دلایل اصلی امر این بود که چنین کتاب قطوری نمی‌توانست دستمایه فیلمی صد دقیقه‌ای شود. در حقیقت برای تعریف تصویری این داستان، نیاز به زمان بیشتری بود. به همین دلیل است که رسانه تلویزیون و قاب کوچک آن، محل مناسب‌تری برای تعریف قصه بود. تولید یک مجموعه تلویزیونی این امکان را فراهم می‌کند که نگاه عمیق‌تری به محتوای داستان شود و تمام جنبه‌های آن به نمایش درآمده و مورد بحث قرار گیرد. در این شرایط، ما فرصت مکاشفه دنیای عجیب و غریب کاراکترهای قصه را خواهیم داشت و می‌توانیم مسائل را با ذکر جزئیات و عمق کامل مطرح کنیم.» این تهیه‌کننده به این نکته هم اشاره می‌کند که نسخه تلویزیونی نگاه تازه‌ای به قصه کاساندرا کلر خواهد داشت، ولی دوباره‌سازی نسخه سینمایی آن نخواهد بود. موژویچ کتاب چندجلدی ابزارهای فناپذیر را مناسب حال رسانه تلویزیون معرفی می‌کند و بر این باور است که از ابتدا باید به عنوان یک مجموعه تلویزیونی وارد مرحله تولید می‌شد. او پیش‌بینی موفقیت بالایی برای این مجموعه تلویزیونی می‌کند و عقیده دارد فصل‌های دوم و سوم آن هم در دستور تولید قرار خواهد گرفت.

خط اصلی قصه کتاب کاساندرا کلر درباره دختر نوجوانی به نام کلاری فرای است که با مادرش در شهر نیویورک زندگی می‌کند. زمانی که کلاری یک سمبل عجیب و غریب را برای چند بار در خواب می‌بیند، مادرش ژاکلین نگران او می‌شود. کلاری بزودی متوجه می‌شود دارای قدرت‌های پنهان زیادی است و می‌تواند با نیروهای شر مقابله کند. در این راه چند نفر از دوستانش به کمک او می‌آیند (آنها برای نجات نسل بشر در روی کره زمین، مبارزه‌ای سخت را با نیروهای اهریمنی آغاز می‌کنند. نقش کلاری را در فیلم سینمایی آن لیلی کالینز بازی کرد و هارالد زوارت کارگردان آن بود. فیلم با هزینه تولید 60 میلیون دلاری‌اش، فقط 31 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کرد. تماشاگران دیگر کشورهای جهان هم 59 میلیون دلار برای تماشای آن پرداختند. فروش پایین فیلم باعث طرح این نظریه بین تهیه‌کنندگانش شد که قسمت‌های بعدی آن را جلوی دوربین نبرند. ابتدای امر قرار بود دومین قسمت فیلم اواسط سال 2013 کلید خورده و برای تابستان 2014 روی پرده سینماها برود. این در حالی است که استقبال عمومی از بازی‌های کامپیوتری ابزارهای فناپذیر خوب بوده است. تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی هم با عنایت به این مساله می‌گویند نوجوانان طرفدار این بازی‌های کامپیوتری از ماجراجویی تلویزیونی شخصیت‌های آن هم استقبال خواهند کرد.

اولین جلد کتاب فانتری و علمی ـ تخیلی کاساندرا کلر، سال 2007 روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت. این کتاب خیلی زود در ردیف پرخواننده‌ترین کتاب‌های هفته قرار گرفت. کلر در سال‌های بعد جلدهای دیگری از کتاب موفق خود را منتشر کرد که آخرین آنها، ماه می 2014 بوده است. در کل تا به حال شش جلد کتاب منتشر شده و هر جلد آن، نام مستقلی برای خود دارد. تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی ابزارهای فناپذیر قصد دارند هر شش جلد کتاب را به یک کار تلویزیونی تبدیل کنند و خود نویسنده هم موافقت خود را برای این کار اعلام کرده است.

در حالی که سیگورنی ویور، بازیگر سرشناس سینما ـ که تماشاگران او را با مجموعه فیلم علمی ـ تخیلی «بیگانه» می‌شناسند ـ قرار است یکی از نقش‌های اصلی مجموعه را بازی کند. هنوز معلوم نیست بازیگران دیگر آن از بین بازیگران نسخه سینمایی انتخاب می‌شوند یا خیر.

منبع: امپایر - مترجم: کیکاووس زیاری / (ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها