کارشناسان انرژی پیش بینی کردند قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۵ به بشکه ای ۵۰ دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۷۴۹۸۴۷
کاهش قیمت نفت به ۵۰ دلار در سال ۲۰۱۵

بلومبرگ نوشت: قبل از آنکه تولید کنندگان شروع به کنترل فزونی عرضه موجود در بازار کنند، قیمت نفت در معرض افت بیش از 50 درصدی نسبت به 6 ماه قبل قرار گرفته است.

بر اساس نظر تحلیلگران شرکت کننده در یک نظرسنجی، قیمت نفت برنت در سال 2015 به بشکه ای 50 دلار خواهد رسید، در حالی که قیمت نفت در 19 ژوئن امسال به 115 دلار و 71 سنت رسیده بود. قیمت نفت از آن زمان تاکنون 47 درصد کاهش یافته و به گفته 5 نفر از 6 پاسخ دهنده ای که برای پاسخ خود دلیل ارائه کردند، برای اینکه تولید کنندگان اقدام به رفع فزونی عرضه نمایند، قیمت باید کاهش بیشتری را تجربه کند.

قیمت نفت برنت در هفته های اخیر پس از تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید خود با رشد بی سابقه تولید نفت خام آمریکا، به شدت افت کرده است. علی المزروعی، وزیر نفت امارات گفت، حتی اگر قیمت نفت به 40 دلار هم برسد، اوپک بر سر تصمیم خود خواهد ایستاد.

بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «در نیمه دوم سال آینده تقاضا بهبود خواهد یافت، و این امیدواری وجود دارد که میزان تقاضا از قیمت های پایین و کم شدن قطعی رشد تولید نفت شیل آمریکا تاثیر بپذیرد.»

برخی از تحلیلگران شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند، کف قیمت ممکن است به سطح فعلی قیمت ها نزدیک باشد. بر اساس اعلام موسسه ساکسو بانک دانمارک، فعالیت های تولید نفت در آمریکا در حال بروز دادن نشانه هایی از کند شدن است.

اولیویر جاکوب، تحلیلگر بازار نفت گفت: «اوپک گل به خودی زده است... کشورهای عضو اوپک در خارج از منطقه خلیج فارس در سال 2015 بر خلاف میل خود در برقراری توازن مجدد در زمینه عرضه مشارکت خواهند کرد.»(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها