نمایش «داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشست، دختر رستم دستان» به کارگردانی مریم معترف از سوم دی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۷۴۹۲۴۹

معترف درباره جدیدترین فعالیت خود در کارگردانی تئاتر به مهر گفت: قرار است نمایش «داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشست دختر رستم دستان» را که یک سال و نیم قبل در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی روی صحنه بردیم، از سوم دی‌ در قالب اجرای عمومی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه ببریم. این نمایش تا پایان دی‌ماه اجرا خواهد شد.

او با اشاره به آغاز تمرین‌های نمایش و تهیه لباس مورد نظر برای بازیگران، یادآور شد: تعداد اجراهای ما به 30 اجرا نخواهد رسید، چون باید قبل از برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اجرای ما در تماشاخانه سنگلج به پایان برسد. به این خاطر نمایش «داستان پر ماجرای ...» 21 اجرا خواهد داشت و اگر امکان داشته باشد، در برخی از شب‌ها دو اجرا خواهیم داشت.

این کارگردان تئاتر درباره دلایل انتخاب تماشاخانه سنگلج برای اجرای عمومی نمایش «داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشست دختر رستم دستان» توضیح داد: در ابتدا سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر را برای اجرای عمومی نمایش درخواست کرده بودم و اولویت دوم، تماشاخانه سنگلج بود. با توجه به این‌که سالن قشقایی تئاتر شهر در دست بازسازی است، تماشاخانه سنگلج را برای اجرا انتخاب کردم. البته چون نمایش آیینی و سنتی است با تعریف تماشاخانه سنگلج که سالنی برای اجرای نمایش‌های ایرانی است، متناسب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها