مدیرعاملی پرسپولیس برخلاف تصور حمیدرضا سیاسی نه‌فقط برای او شیرین نبود که حسابی کامش را هم تلخ کرد، او پس از حدود دوهفته تحمل انتقادها به دلیل برعهده گرفتن این سمت دیروز بازداشت و به زندان اوین هم منتقل شد؛ بازداشتی که گفته شد دلیل امنیتی نداشته و به دلیل انبوه مشکلات اقتصادی رخ داده است و به گفته معاون وزیر ورزش هیچ بعید نیست گریبان مدیرعامل اردوی رقیب را هم بگیرد.
کد خبر: ۷۴۶۵۹۷

حمیدرضا سیاسی که در قامت رئیس هیات مدیره باشگاه در خفا و در ظاهر همه کاره‌ این باشگاه بود، چندی پس از برکناری علیرضا رحیمی و علی دایی این فرصت را یافت که شخصا مدیرعامل باشگاه شود تا برای اجرایی شدن تصمیماتش نیاز به امضای کسی نداشته باشد، سمتی که در ابتدا کلی انتقاد را متوجه او کرد و دیروز به دلیل برعهده گرفتن آن راهی اوین شد.پس از انتشار این خبر امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش و نماینده تام‌الاختیار وزیر در امور استقلال و پرسپولیس به سایت وزارت گفت:متاسفانه استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی گسترده و بدهی‌های زیادی برای آنها بر جای مانده و اکنون ما باید جوابگو باشیم و امیدوارم با حل آنها بتوانیم روند واگذاری دو تیم را سرعت ببخشیم.

نماینده تام‌الاختیار وزیر در امور دو باشگاه گفت: امیدوارم آقای سیاسی هر چه سریع‌تر آزاد شود و این احتمال وجود دارد که همین مشکلات گریبان استقلال را هم بگیرد.

اما در حالی که در ساعات اولیه انتشار این خبر تصور این بود که سیاسی به دلیل مسائل امنیتی و ماجرای دیدار با مسئولان باشگاه رئال مادرید و حضور جاسوس موساد در آن جلسه دستگیر شده است، اما خیلی زود این موضوع رد شد؛ چرا که سیاسی از طرف شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه (شعبه جرایم ورزشی) دستگیر شده بود.

در این باره علی جمشیدی، وکیل مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به تسنیم گفت: یک سری قرارداد حدود دو سال پیش در باشگاه امضا شده بود که آقای سیاسی هیچ نقشی در آنها ندارد. سیاسی حدود 15 روز است به عنوان مدیرعامل باشگاه منصوب شده ولی به عنوان شخصیت حقوقی باشگاه و مدیرعامل، این قراردادها دامنگیر وی شده است.

جمشیدی با نادرست خواندن برخی اخبار مبنی بر امنیتی بودن اتهام مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت:‌ به هیچ عنوان اتهام امنیتی متوجه آقای سیاسی نیست.

او در این باره اضافه کرد: پیش از این قراردادهایی همچون SIS در باشگاه پرسپولیس از سوی مدیران سابق امضا شده بوده که ایرادات حقوقی بسیاری داشتند. وکلای حقوقی باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا ان‌شاءالله قرار کیفری را که بازپرس صادر کرده است، نقض کنند تا در روزهای آینده با ادله‌هایی که برای دادستان خواهیم برد مشکل برطرف شود. بازپرس تا این لحظه قرار کیفری را تائید نکرده است و ما هم در تلاشیم تا این قرار را نقض کنیم.

این در حالی بود که حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره بازداشتش به سایت ورزش سه گفت: موضوع شکایت مطالبات کشتی‌گیرها، والیبالیست‌ها و موضوع شرکت‌های تابعه مثل اس‌آی‌اس پرسپولیس است و هیچ ارتباطی به بنده ندارد.

همچنین سیاسی درباره این‌که چرا برای او وثیقه صادر نشده است ، گفت: برای من قرارداد بازداشت موقت صادر کرده‌اند و دادسرا نپذیرفت با وثیقه‌ای متناسب با میزان شکایت، آزاد شوم. شخصا هیچ مشکلی ندارم که بخواهم بازداشت شوم.من تاوان اشتباهات مدیران قبلی را می‌دهم. درصدد هستیم این مشکلات را حل کنیم.اما اظهارات سیاسی از سوی نماینده تام‌الاختیار کشتی‌گیران و والیبالیست‌های پرسپولیس تکذیب شد.حمید کلوانی نوری درمورد اظهارات حمیدرضا سیاسی درمورد علت بازداشتش به فارس گفت: صحبت‌های سیاسی درست نیست و پرونده کشتی‌گیران بزودی به نتایج نهایی می‌رسد و تکلیف آنها مشخص خواهد شد. بازداشت سیاسی هیچ ارتباطی به پرونده والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران ندارد.

موضوع مطالبات والیبالیست‌ها به دوره مدیرعاملی حجت‌الله خطیب در سال 1383 (ده سال پیش) بازمی گردد و کشتی گیرها هم در سال دوم حضور محمد رویانیان در باشگاه پرسپولیس با این باشگاه قرارداد بسته‌اند و دنبال مطالبات خود هستند. مساله شرکت اس‌آی‌اس هم که قرارداد آن در زمان محمد رویانیان بسته شده، موضوعی پیچیده است که به نظر می‌رسید در نهایت باعث دردسر سیاسی شود. اس‌آی‌اس حق بهره‌برداری در برند پرسپولیس را به مدت سه سال در اختیار گرفته بود، اما این قرارداد امسال با یک اسپانسر تازه (معرفی شده از سوی وزارت ورزش) نقض شده است و حالا سیاسی باید پاسخگوی این موضوع باشد.

یدالله تفرشی، نماینده اسپانسر پیشین باشگاه پرسپولیس در باره این موضوع به سایت مشرق گفت: شکایت‌های شرکت صدرا سیستم پاسارگاد، کشتی‌گیران و والیبالیست‌های سابق و اسپانسر جدید باعث شد این اتفاق رخ دهد. با توجه به این‌که ۷۰ درصد سهام صدرا سیستم پاسارگاد به نام من است، به مسئولان باشگاه پرسپولیس گفتم که یک نماینده به ما معرفی کنند تا سهام صدرا سیستم را به نام آنها کنم، اما از لحاظ قانون نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: نکته اینجاست که هنوز رویانیان، پروین و پنجعلی در باشگاه پرسپولیس صاحب امضاء هستند و به نوعی باشگاه هنوز به نام این سه نفر است. من هم اگر بخواهم سهام صدرا سیستم پاسارگاد را به نام کسی کنم باید به نام این سه نفر کنم.معاونت پیشین اقتصادی باشگاه پرسپولیس در مورد این‌که آیا برای آزادی سیاسی رضایت خواهد داد یا خیر، تاکید کرد: قطعاً برای آزادی سیاسی رضایت نمی‌دهیم تا تمام خسارت‌هایمان پرداخت شود. اسپانسر پیشین (بهنام پیشرو کیش) ده تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه کرده ضمن این‌که هزینه‌های جانبی هم وجود دارد.

نماینده اسپانسر پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص این‌که منظورش از هزینه‌های جانبی چیست، تصریح کرد: یعنی هزینه‌هایی که در حساب‌ها نیامده مثل هزینه خرید البسه. با توجه به این هزینه‌ها بدهی باشگاه پرسپولیس بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان است که بهترین راه برای حل این مساله تعامل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها