تعلیق رسمی پیش‌فروش ال90

رئیس شورای رقابت از الزام خودروسازان به انجام وایفای تعهدات معوق تا پایان امسال و عدم ثبت نام جدید خبر داد.
کد خبر: ۷۴۳۹۴۱

رضا شیوا درگفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره موضع شورا درخصوص پیش‌فروش مجدد خودروی ال90 قبل از انجام تعهدات، اظهار کرد: زمانی پیش فروش مجدد خودروی ال90 آغاز شد که شورای رقابت درگیر این موضوع نبود.

وی با اشاره به مذاکرات شورای رقابت با شرکت‌ها درخصوص پیش‌فروش خودروها، تصریح کرد: براساس این مذاکرات قرار شد شرکت‌های خودروساز تا پایان امسال به تعهدات معوق خود عمل کنند.وی ادامه داد: علاوه بر این قرار است این شرکت‌ها فروش نقدی را نیز در دستور کار قرار دهند. رئیس شورای رقابت افزود: همچنین قرار است تا زمانی که قراردادی پایدار با شرکت رنو منعقد نشود، پیش فروش خودرو ال90 نیز انجام نشود.

شیوا تاکید کرد: نه تنها شرکت رنوپارس بلکه دیگر شرکت‌ها نیز تا زمانی که قرارداد محکم و پایداری را با شرکت‌های خارجی منعقد نکنند، نمی‌توانند پیش‌فروش جدیدی انجام دهند.

وی ادامه داد: پس از انعقاد قرارداد پایدار دیگر طرف خارجی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف از تعهدات خود سر باز زند و فعالیت شرکت داخلی را کند سازد.

رئیس شورای رقابت با تاکید بر این‌که قرارداد شرکت‌های ایرانی با طرف خارجی نباید ترکمن چای باشد، اظهار کرد: شرکت‌های خودروساز پس از انعقاد قرارداد باید مطمئن باشند که طرف خارجی قطعات را در زمان مقرر تامین می‌کنند و آنها باید سپس اقدام به پیش فروش کنند.شیوا تصریح کرد: علاوه بر خودرو ال90 پیش‌فروش خودرو مگان نیز با مشکل مواجه شده به نحوی که شرکت پیش‌فروش کننده به دلیل کمبود قطعات از خریداران این خودرو خواسته تا نوع خودروی خریداری شده را تغییر دهند.وی همچنین از بررسی قیمت‌گذاری خودروی دنا و دو محصول جدید ام‌وی‌ام در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته این شورا خبر داد و گفت: شورای رقابت در این جلسه به جمع‌بندی نهایی درباره قیمت این سه خودرو نرسید و قرار شد مرکز ملی رقابت اطلاعات دیگری را به شورا ارائه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها