معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به این‌که 40 درصد از کنتورهای کشور مکانیکی هستند، از برنامه جمع‌آوری کنتورهای قدیمی پنج آمپری وجایگزینی با کنتورهای جدید هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۷۴۱۷۸۰

غلامرضا خوش‌خلق در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های توانیر برای تعویض کنتورهای قدیمی و نصب کنتورهای هوشمند گفت: اکنون مدت‌هاست به جای کنتورهای مکانیکی، کنتورهای دیجیتال نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه درصددیم کنتورهای مکانیکی با قدرت پایین را تعویض کنیم البته زمان تعویض کنتورها به شرایط مالی ما بستگی دارد.او با اشاره به این‌که تعداد محدودی کنتور پنج آمپر مکانیکی درکشور وجود دارد، اظهار کرد:‌ در بیشتر مناطق کنتورها با قدرت پنج آمپر جمع‌آوری شده‌اند. البته درصدد جمع‌آوری کنتورهایی هستیم که بسیار قدیمی‌اند و برای مصرف فعلی پاسخگو نیستند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه توانیر برای نصب کنتورهای هوشمند نیز تاکید کرد: کنتورهای هوشمند به صورت آزمایشی در برخی مناطق نصب شده و قرارداد مربوط را با پیمانکاران و تولیدکنندگان بسته‌ایم.

خوش‌خلق از عقد قرارداد به میزان یک میلیون دستگاه با پیمانکاران و تولیدکنندگان خبر داد و گفت:‌ در مرحله اول نصب 200 هزار کنتور در دستور کار است که انجام می‌شود و بعد از به دست آوردن نتایج عملکرد آنها سایر کنتورها نیز نصب می‌شوند.

وی با تاکید بر این‌که کنتور یکی از لوازم اصلی کار توانیر است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین حسن کنتورهای جدید (کنتور هوشمند) قرائت از راه دور است به گونه‌ای که نیاز به مراجعه نیست و بدون حضور می‌توان میزان مصرف برق را رصد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها