آغاز شمارش انتخابات بحرین

تلویزیون بحرین اعلام کرد پس از بسته شدن صندوق‌ها در مراکز رای‌گیری، شمارش آرای رای‌دهندگان در انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها آغاز شده است؛ این در حالی است که مخالفان بحرینی از انتخابات انتقاد و آن را نمایشی توصیف کردند. رای‌دهندگان بحرینی برای انتخاب حدود 40 نماینده در پارلمان و 30 عضو شهرداری‌ها از مجموع بیش از 400 نامزد به پای صندوق‌های رای رفتند.
کد خبر: ۷۴۱۷۲۷

به گزارش ایسنا، وزیر دادگستری بحرین در همین زمینه اعلام کرد میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی به حدود 51.5 درصد و میزان مشارکت در انتخابات شهرداری به 53.7 درصد رسیده است. به گزارش وزیر دادگستری بحرین، میزان تحریم انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها نیز حدود 16 درصد بوده است. عبدالله البوعینین، مدیر اجرایی انتخابات بحرین نیز اعلام کرد که میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها بالا بوده است. وی گفت: حدود هشت گروه محلی نیز بر انتخابات نظارت داشتند.

این در حالی است که شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در نشست خبری با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد که میزان مشارکت حقیقی در این انتخابات کمتر از 30 درصد است. وی با قدردانی از تحریم انتخابات فرمایشی رژیم آل‌خلیفه از سوی مردم بحرین و در ادامه مبارزات انقلابیون، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد تحت نظارت سازمان ملل شد.

در همین حال، زندانیان بازداشتگاه‌ مرکزی «جو» در بحرین و با صدور بیانیه‌ای از برگزاری «همه‌پرسی مردمی» در داخل زندان به همت انقلابیون و فعالان سیاسی در بند نظام منامه خبر دادند و افزودند: به موازات انتخابات نظام حاکم، همه‌پرسی مردمی در داخل بازداشتگاه با مشارکت 1317 زندانی سیاسی برگزار شد. از سوی دیگر اعلام شد نیروهای امنیتی بحرین در مناطق مختلف این کشور با معترضانی که انتخابات را نمایشی و غیرقانونی می‌دانند، درگیر شدند. تظاهر‌کنندگان در چند شهر از جمله ستره خیابان‌ها را بستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها