کتاب «معرفت‌شناسی اصلاح شده؛ جایگاه خدا در اندیشه دینی معاصر غرب» نوشته مجتبی جعفری اشکاوندی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۷۳۷۶۹۰

کتاب معرفت‌شناسی اصلاح شده به بررسی و نقد اندیشه معرفت‌شناسان نحله معرفت‌شناسی اصلاح شده مغرب زمین می‌پردازد. از آنجا که یک متن کلاسیک برای بررسی اندیشه معرفت‌شناسان نحله معرفت‌شناسی اصلاح شده مغرب زمین وجود ندارد، این مکتب در معرض تفسیرها و تعبیرهای متعددی قرار گرفته و نویسنده ناچار به برخی از این تفسیرها نیز پرداخته است، البته در این میان به خاطر حفظ جهت بحث، افکار آلوین پلانتینگا را محور بحث قرار داده است؛ چراکه برخی معتقدند هیچ فیلسوف مسیحی در20 سال اخیر به این اندازه از عقلانیت مسیحیت دفاع نکرده است.

تفکر اصلاح شده از طرف متفکران غربی مورد انتقادهای فراوان واقع شده است. نقل و ارزیابی انتقادها نیز بخشی از رویکرد این نوشتار خواهد بود. در این میان نقدهای نگارنده نیز که از زاویه‌ای خاص به مسائل می‌نگرد به انتقادهای متفکران دیگر افزوده شده تا نوشتار از نوآوری و ابداع خالی نباشد.

بخش‌های این کتاب عبارتند از: تحولات اندیشه پلانتینگا؛ تفسیرهای مختلف دیدگاه پلانتینگا و انتقادها.

کتاب معرفت‌شناسی اصلاح شده؛ جایگاه خدا در اندیشه دینی معاصر غرب با شمارگان 1500 نسخه به قیمت 8000 تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها