دولت جدید یمن روز گذشته در حالی سوگند یاد کرد که پیش از آن اعضای جنبش انصارالله وابسته به شیعیان حوثی، ترکیب این کابینه جدید را رد کرده بودند. به گزارش ایسنا، خالد بحاح، نخست‌وزیر یمن و 33 وزیر دیگر در مقابل عبدربه منصور هادی،‌ رئیس‌جمهور یمن سوگند یاد کردند.
کد خبر: ۷۳۶۵۰۴

پیشتر رئیس‌جمهور یمن دستور تشکیل دولت جدید به ریاست خالد بحاح را برای برون‌رفت از بحران سیاسی در یمن صادر کرد. چهار وزیر برق، دارایی، کشاورزی و امور حقوقی پست‌های خود را حفظ کرده‌اند و وزیر ورزش و جوانان سکاندار وزارت گردشگری و وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی نیز عهده‌دار وزارتخانه صنعت و تجارت شده است. سرلشکر محمد الصبیحی نیز که از فرماندهان نظامی برجسته یمن است، به عنوان وزیر دفاع تعیین شده است.

احمد محمد لقمان،‌ مدیر سازمان عربی کار که از تصدی پست وزارت خدمات مدنی اجتناب کرد و همچنینن احمد الکحلانی که تصدی پست وزیر مشاور در امور پارلمان و مجلس شورا را رد کرد،‌ در این مراسم حضور نیافتند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که حزب «کنگره ملی یمن» وابسته به علی عبدالله صالح روز شنبه با اعلام این‌که درباره تشکیل کابینه جدید یمن با این حزب مشورت نشده، از وزرای معرفی شده عضو حزب کنگره ملی خواست از کابینه کناره‌گیری کنند. این حزب همچنین اعلام کرد که اکثریت حزبش در پارلمان یمن از رای اعتماد به کابینه جدید حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر، حوثی‌های یمن با محکوم کردن ساختار دولت جدید این کشور، خواستار ایجاد تغییراتی در کابینه و برکناری برخی وزرا شدند. درهمین راستا، محمد القبلی، عضو دفتر سیاسی حوثی‌های یمن با اعلام این موضع حوثی‌ها گفت: ساختار کابینه جدید واقعا مایوس‌کننده است و برخی که صلاحیت‌های لازم را نداشته و براساس توافق‌ میان گروه‌های یمنی باید کنار گذاشته می‌شدند، اکنون به پست‌های وزارتی رسیده‌اند. وی افزود: برخی از وزرای کابینه جدید در پرونده‌های فساد دست دارند و این بر خلاف توافق‌های ما با دولت یمن است. ما موضع خود را به دولت اعلام کرده‌ایم و این وزیران باید برکنار شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها