قتل 5000 دانش‌آموز آمریکایی در سال

سال 1198 وقوع پنج تیراندازی مرگبار در مدارس آمریکا زنگ خطر درباره افزایش خشونت در مدارس این کشور را به صدا درآورد. پانزده اکتبر سال 1998، متخصصان در کاخ سفید جمع شدند تا درباره امنیت مدارس تبادل‌نظر کنند.
کد خبر: ۷۳۵۰۷۹

در آن جلسه، آنها تصاویر تکان‌دهنده‌ای مشاهده کردند. پلیس، حیاط مدرسه‌ای را محاصره کرده بود، پرستاران با سرعت زخمی‌ها را به آمبولانس‌ها منتقل می‌کردند و نیروهای زره‌پوشیده پلیس، نوجوانان را دستگیر و به جایی منتقل می‌کردند.

پس از آن کشت و کشتار، از کلینتون، رئیس‌جمهور وقت خواسته شد نسبت به آنچه اتفاق افتاده، پاسخگو باشد. در هفتم جولای او گفت: «در سال‌های اخیر، کشت و کشتار پی در پی مدارس، قلب آمریکایی‌ها را بیشتر از هر چیز جریحه‌دار کرده است.»

پس از اتفاقاتی که افتاد و برای پیشگیری از اتفاقات آینده، مسئولان مدارس، محدوده‌ها و قوانین امنیتی در مدارس را محدودتر کردند، اما این اقدام هم نتوانست از کشتار در مدارس جلوگیری کند و براساس گزارش مؤسسه سیاست قضایی (JPI) در آمریکا، هر سال 5000 مورد قتل دانش‌آموزان زیر 19 سال به وسیله اسلحه اتفاق می‌افتد. کمتر از یک درصد از این قتل‌ها، در مدارس اتفاق می‌افتد. قتل دانش‌آموزان در خانه و فضای مربوط به والدینشان، 40 برابر قتل آنها در مدارس است. این گزارش بیان می‌کند کودکان آمریکایی دو برابر آن مقداری که از برق گرفتگی آسیب می‌بینند، احتمال دارد هدف شلیک با اسلحه قرار گیرند.

سال گذشته، نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز، بعضا فقط ده ساله، در کنار تکالیف درسی، با خود سلاح به مدرسه آورده‌اند. البته این مقدار نسبت به پنج سال قبل از آن، 36 درصد کاهش داشته است.

براساس آمار 4 درصد از جرایم در مدارس ابتدایی رخ داده و علاوه بر اینها، مواردی خشونت‌بار اتفاق افتاده که چون ویژگی‌های جرم را نداشته، در گزارش ذکر نشده است؛ خشونت شامل 190 هزار حمله فیزیکی بدون سلاح، 116 هزار دزدی و 98 هزار مورد خرابکاری غیرمجرمانه بوده است.

سیاستگذاران برای بهبود وضعیت خشونت در مدارس، سیاست‌های بیشتری در مدارس اجرا کردند. گزارش JPI می‌گوید: در سیاست‌های مذکور، سن و سال لازم برای مجرم شناخته شدن و تحت قوانین قضایی قرار گرفتن، پایین‌تر تعریف شده است. پیشنهاد شده است، قصاص مرگ برای مجرمان در نظر گرفته شود. چیرالدی، مدیر JPI می‌گوید: «اگر بخواهیم قتل توسط اسلحه را کاهش دهیم، باید برنامه‌های بعد از مدرسه را گسترش دهیم و خرید و فروش اسلحه را محدود کنیم.»

پس از اتفاق تیراندازی و قتل در مدارس، بسیاری از مدارس نسبت به تهدیدها، حساسیت بالا و انعطاف کمی نشان می‌دهند. آنها سیاست‌های امنیتی مثل آنچه در فرودگاه‌ها اعمال می‌شود را اجرا می‌کنند؛ در فرودگاه‌ها، اگر مسافری حتی برای شوخی دم از هواپیماربایی بزند، بازداشت می‌شود. الان اگر معلمان مدارس در داستان‌های کوتاهی که بچه‌ها می‌نویسند یا مطالب روزنامه‌ای که رد و بدل می‌کنند، موارد خشونت و تهدید را مشاهده کنند، گزارش می‌دهند. ارزیابی‌ها و بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، در همه‌ حوادث گذشته، مجرمان و شلیک‌کنندگان یا تهدید کرده‌اند یا قبلا اظهار کرده‌اند قصد خشونت دارند. بعضی از آنها، قبل از جرم، رفتارهای غیرعرفی از خود نشان داده‌اند.

منبع: www.cq.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها