زندگی در شهرها خصوصیات خاص خود را دارد؛ خیلی از شهرنشین‌ها هم اگر فرصتی دست دهد، بدشان نمی‌آید چند ساعتی را خارج از شهر و در دل طبیعت بگذرانند. اگر این امکان برای شما هم فراهم شد و روزی را در فضای باز گذراندید، کمی هم با دقت به جلوه‌های زیبای طبیعت نگاه کنید؛ حتما می‌توانید ایده‌های خلاقانه‌ای بگیرید و از آنها در تزئینات خانه خود استفاده کنید. یکی از اشیایی که در طبیعت فراوان دیده می‌شود انواع و اقسام سنگ‌ها است که اگر با دقت به آنها نگاه کنید متوجه اشکال مختلف و رنگ‌های گوناگون آنها می‌شوید. سنگ‌هایی که با کمی سلیقه می‌توانید از آنها برای زیبا شدن اتاق​‍‌ها و خانه استفاده کنید.
کد خبر: ۷۳۲۲۳۷

صورتک‌های دوست داشتنی

سنگ​هایی را که ظاهر مرتب و صافی دارند، انتخاب کنید. آنها را کاملا بشویید تا خاکی روی آنها باقی نماند. حالا می‌توانید روی آنها نقاشی‌های مختلفی بکشید. به‌عنوان مثال سنگ‌های گرد یا بیضی برای تصویر یک صورت مناسب است. پس سطح زمینه را به رنگ کرم در بیاورید که بیشتر شبیه به رنگ پوست صورت باشد و اجازه دهید رنگ صورت کاملا خشک شود. حالا با یک قلم ظریف‌تر رنگ مشکی برداشته و شروع به نقاشی چشم‌ها و ابروها کنید. اگر این کار برای شما سخت است می‌توانید ابتدا با مداد طرح چشم و ابرو را بکشید و سپس آن را با گواش یا رنگ روغن پر رنگ کنید به همین شیوه تمام سطح سنگ را رنگ‌آمیزی کنید و در پایان اجازه دهید کار کاملا خشک شود و در صورت نیاز از اسپری براق‌کننده استفاده کنید تا سطح کار شما براق شود.

گل‌های زیبا و ماندنی

یکی دیگر از پیشنهاد‌ها این است که طرح گل‌های مختلف را روی سنگ‌ها بکشید. همان‌جا که نشسته‌اید قدری به اطراف‌تان نگاه کنید. طبیعت هم معلم خوبی است هم کلی ایده و نمونه در اختیار من و شما قرار می‌دهد. از هر گلی که خوش‌تان آمد همان را انتخاب کنید و با دقت نقش آن را روی یک تکه سنگ درآورید. خوبی استفاده از طرح گل‌ها این است که تقریبا از تمام سنگ‌ها با هر شکل و اندازه‌ای می‌توانید استفاده کنید و دیگر لازم نیست دنبال سنگ با شکل خاصی باشید. با این کار شما چند نقاشی زیبا و رنگی در شکل‌های گوناگون خواهید داشت که به راحتی می‌توانید از آنها در تزئین خانه استفاده کنید.

میوه‌های سنگی

یک پیشنهاد دیگر که البته کمی بیشتر به دقت و حوصله نیاز دارد طراحی انواع میوه‌ها روی سنگ​ها است. برای این کار باید سنگی را انتخاب کنید که تا حد امکان فرم و شکلش به میوه مورد نظر شما نزدیک باشد. به عنوان مثال برای یک برش هندوانه به یک سنگ با ظاهری نیم‌دایره احتیاج است و برای هویج به سنگی کشیده و بلند. پس برای این کار بهتر است تعداد زیادی سنگ جمع کنید تا سر فرصت با دقت آنها را بررسی کرده و طرح‌ها و اندازه‌های مورد نظرتان را از میان آنها جدا کنید. بعد از انتخاب سنگ‌ها آنها را با توجه به ظاهرشان به شکل میوه یا سبزیجات مورد علاقه خود رنگ‌آمیزی کنید.پس از این‌که کار نقاشی روی سنگ‌ها تمام شد، می‌توانید با سلیقه خودتان راهی برای نصب یا گذاردن سنگ‌های تزئینی در اتاق‌های خانه پیدا کنید.

یک راه این است که پشت سنگ‌ها آهن‌ربایی وصل کنید تا بتوانید آن را روی در یخچال، فریزر یا کابینت‌های فلزی بچسبانید. راه دیگر وصل کردن قلابی به پشت آنها است تا بتوانید به دیوار آویزان‌شان کنید یا آنها را برای زیبایی درون ظرفی ریخته و روی میز یا کابینت آشپزخانه بگذارید.با این کار هم یک روز شاد را بیرون از خانه گذرانده‌اید؛ هم چند روزی کاری دستی انجام داده و از آن لذت برده‌اید. همچنین چند وسیله زیبا برای تزئین خانه خود فراهم کرده‌اید که با آنها می‌توانید فضای خانه خود را تغییر داده و زیباتر کنید.

پادری‌ از جنس سنگ

یکی دیگر از کارهایی که با سنگ‌ها می‌توانید انجام دهید ساخت یک پادری زیبا است که مهم‌ترین ویژگی آن این است که اثر دستان هنرمند خود شماست. هیچ تعجب نکنید، درست خوانده‌اید، یک پادری سنگی. برای شروع کار تعدادی سنگ با اندازه‌های تقریبا برابر انتخاب کنید و آنها را کاملا بشویید. وقتی سنگ‌ها کاملا خشک شد اگر خواستید می‌توانید آنها را رنگ بزنید و اگر رنگ خاکستری و طبیعی آنها را می‌پسندید فقط روی آنها را با براق‌کننده کاملا بپوشانید. حالا به یک تکه موکت احتیاج دارید. اندازه موکت را با توجه به ابعاد پادری که نیاز دارید انتخاب کنید و آن را برش دهید. حالا سنگ‌ها را یک به یک به کمک چسب حرارتی یا چسب قطره‌ای روی موکت بچسبانید. دقت کنید سنگ‌ها باید تا حد امکان به یکدیگر چسبیده باشند تا کار شما زیباتر شود. وقتی تمام سنگ‌ها را چسباندید یک‌بار دیگر کار را بررسی کنید تا اگر سنگی محکم نشده بود آن را دوباره به موکت بچسبانید.

حالا شما یک پادری خاص و زیبا دارید که برای درست کردن آن هزینه کمی کرده‌اید و البته با سلیقه شما هم سازگار است.

سنگ و شیشه در کنار هم

یک پیشنهاد دیگر هم داریم. شما می‌توانید سراغ میزهای قدیمی بروید. البته بهتر است آنهایی را که سطح روی میز از جنس شیشه است و غلافی چوبی دارد، انتخاب کنید. با میخ یک چوب با عرض پنج سانتی‌متر به زیر غلاف چوبی میز وصل کنید، یک لبه کوتاه هم برای سر دیگر این تکه چوب درست کنید. حالا فاصله این لبه تا غلاف چوبی میز را با سنگ‌های ریز خوشرنگ پر کنید. البته با توجه به نوع و رنگ میز می‌توانید از سنگ‌های ساده خاکستری هم استفاده کنید.

اگر سطح میز شما چوبی است، می‌توانید دور تا دور میز را چوبی به ارتفاع سه تا پنج سانتی‌متر وصل کنید و سپس روی کل سطح میز را سنگ بریزید (باز هم نوع و رنگ سنگ‌ها به عهده خود شما است) در نهایت شیشه‌ای را که از قبل تدارک دیده‌اید، روی لبه چوبی بگذارید. اطمینان داشته باشید همه کسانی که این میز را می‌بینند، به سلیقه شما آفرین می‌گویند.

مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها