جایزه نشان شوالیه ملی لیاقت فردا در سفارت فرانسه به کامبیز درمبخش، کاریکاتوریست اعطا می‌شود.
کد خبر: ۷۳۰۹۹۸

این هنرمند به ایسنا گفت: حدود یک سال پیش خبر داده شد که قرار است جایزه نشان شوالیه ملی لیاقت به من اعطا شود و اکنون نیز روز یکشنبه مراسم اهدای این نشان برگزار می‌شود.

او افزود: اولین کسی هستم که در هنرهای تجسمی در ایران این نشان را می‌گیرم. پیش از من در سینما، ادبیات و موسیقی این نشان به هنرمندان این رشته‌ها داده شده بود، ولی هیچ‌گاه این نشان به هنرمندان تجسمی ایرانی اعطا نشده بود.

این کاریکاتوریست پیشکسوت درباره نشان شوالیه اظهار کرد: این نشان علوم و هنر است که جزو بهترین نشان‌های هنری فرانسه است که از جانب وزیر فرهنگ و هنر فرانسه تائید می‌شود.

درمبخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی است. او از شهرتی جهانی برخوردار است و برنده چند جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چند نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده ‌است.

بسیاری از آثار درمبخش به موزه‌های معتبر دنیا راه پیدا کرده، از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضدجنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور استانبول در ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان.

گفتنی است، تاکنون از ایران، محمود حسابی بنیانگذار فیزیک و مهندسی نوین در ایران، عباس کیارستمی کارگردان سینما، پری صابری کارگردان تئاتر، جلال ستاری اسطوره‌شناس، محمدعلی سپانلو شاعر، شهرام ناظری، موسیقیدان و لیلا حاتمی بازیگر سینما این نشان را دریافت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها