برای مقابله با فرهنگ مهاجم و بازگشت به فرهنگ اصیل اسلامی نیازمند یک حرکت گسترده در تمام دستگاه‌های کشور هستیم

مهندسی فرهنگی در جستجوی اراده ملی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، با صدور حکمی، بر مدیریت راهبردی چالش‌های حوزه فرهنگ و مهندسی فرهنگی تأکید کردند.
کد خبر: ۷۲۹۳۶۸

در همین حال، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش‌ها برای همگرایی میان دستگاه‌های کشور جهت اجرایی کردن نقشه مهندسی فرهنگی خبر می‌دهد.

به گفته محمد اسحاقی، همچنان که نقشه راه برای حوزه علم در قالب هدفگذاری، تعیین جهت‌ها و مشخص کردن اقدامات اساسی مورد نیاز این حوزه تحت عنوان نقشه جامع علمی کشور تهیه و ابلاغ شده است، در حوزه فرهنگ نیز نقشه مهندسی فرهنگی که شامل تبیین وضع فرهنگی، شناسایی علل و عوامل، چالش‌ها و نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف است، در 33 جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان نقشه جامع فرهنگی کشور به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. این سند اقدامات اساسی مورد نیاز حوزه فرهنگ را که می‌تواند وضع مطلوب فرهنگی را برای ما به ارمغان بیاورد، مشخص کرده است.

او با بیان این‌که نقشه مهندسی فرهنگی به منظور جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای و تعارض رفتارها در میان دستگاه‌ها ارائه شده است، تا با آمد و شد دولت‌ها، رویکرد‌ها در عرصه فرهنگ تغییر نکند، می‌افزاید: این امر نگاهی به آینده دارد و هدفگذاری حوزه فرهنگ کشور است که دولت‌ها و برنامه‌های توسعه باید در تحقق آنها بکوشند.

در همین حال کارشناسان از جمله دکتر حسن بنیانیان، رئیس سابق حوزه هنری و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقدند همه دستگاه‌ها در برابر فرهنگ مهاجم مسئولند همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که این اقتصاد و سیاست است که باید خود را با فرهنگ هماهنگ کند.

مشروح این خبر را در صفحه 5 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها