غریو شادی خیابان های عین العرب را پر کرد

کوبانی آزاد شد

تشکر از ایران،انتقاد از ترکیه

بارزانی: کوبانی را تنها نمی‌گذاریم

رئیس اقلیم کردستان عراق با تشکر از ایران و انتقاد از ترکیه اتهامات وارده به وی درخصوص عدم حمایت از کردها در شهر کوبانی سوریه و تنها شدن آنها را تکذیب کرد و افزود: ما هرگز کوبانی را تنها نمی‌گذاریم و هر کاری که بتوانیم را برای این شهر انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۷۲۷۰۹۷
بارزانی: کوبانی را تنها نمی‌گذاریم

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مسعود بارزانی، با بیان اینکه راه‌های ارتباطی با کوبانی بسته شده، اعلام کرد که در حال حاضر تنها راه برای ارسال کمک‌های نظامی به کوبانی استفاده از خاک ترکیه است.

وی افزود که پیش‌بینی می‌شد حمایت نظامی بیشتری از سوی ترکیه برای مقابله با داعش صورت گیرد و احساس می‌کند که ترکیه درخصوص ارسال کمک به اقلیم محتاطانه برخورد می‌کند.

بارزانی درخصوص خبرهای منتشر شده از کوبانی گفت: من بسیار متاثر می‌شوم وقتی که اوضاع شهر کوبانی را این‌ چنین می‌بینم اما در حال حاضر به علت موقعیت جغرافیایی منطقه کار خاصی از دستمان ساخته نیست.

رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: اقلیم کردستان عراق با صداقت تمام با دولت جدید عراق و حیدر العبادی، نخست‌وزیر آن همکاری می‌کند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شکست‌های گذشته را جبران کنیم.

بارزانی خاطرنشان کرد که نیروهای پیشمرگ توانستند که راه گروه تروریستی داعش به منطقه کردستان را سد کنند و در محله هجومی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه داعش گروه تروریستی بسیار وحشی است و امکانات بین‌المللی را در اختیار دارد، افزود: ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز در کردستان باعث شده تا غرب برای کمک به اقلیم کردستان وارد عمل شود.

بارزانی افزود: من از ایران تشکر می‌کنم که کردها را در اولین شب حملات آنها را حمایت کرد و برای آنها دو هواپیمای حامل سلاح فرستاد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بابك
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
۰
۰
متاسفم بابت این همه توحش كه در واقع عاملانی جز مدعیان حقوق بشر، انسانیت و صلح ندارند و خوشحالم كه مثل همیشه پشتیبان مظلوم هستیم و در جبهه حق قرار گرفتیم

نیازمندی ها