یک فرمانده داعش پس از ورود به شهر کوبانی اعلام کرد: کُردها مسلمان نیستند. اگر خلافت اسلامی را بپذیرند و مسلمان شوند، و یا جزیه بپردازند، در امان خواهند بود؛ در غیر این صورت باید بمیرند.
کد خبر: ۷۲۵۶۸۳
شرط داعش برای زنده ماندن کُردها

به گزارش فارس ، یکی از فرماندهان گروهک تروریستی تکفیری داعش که در عملیات اشغال شهر کوبانی شرکت داشت، در اظهاراتی کُردها را غیر مسلمان دانست و اعلام کرد: کُردها مسلمان نیستند و همان حکمی که در مورد رافضی‌ها، ایزدی‌ها و مسیحی‌ها اجرا کردیم برای کُردها نیز اجرا خواهد شد.

وی که خود را «ابوخالد عبدالله» معرفی کرد، در ادامه اظهارات خود افزود: کُردها یک قوم مجوس و ایرانی هستند و من نمی‌دانم در سرزمین اعراب چه کار می‌کنند.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: ما به مجاهدین دستور داده‌ایم که با دختران و زنان کُرد مثل دختران و زنان رافضی، ایزدی و مسیحی رفتار کنند.

ابوخالد گفت: مردان کردی که در برابر دولت اسلامی مقاومت کنند ریختن خونشان مباح است و نکاح زنان و دختران آنان برای مجاهدین هیچ منعی ندارد.

این فرمانده تروریست‌های داعش تاکید کرد که آزادسازی اماکن مقدس مکه و مدینه از دست آل سعود در دستور کار دولت اسلامی قرار گرفته است و این سرزمین‌های مقدس به زودی آزاد خواهند شد.

وی گفت: دارالخلافه دولت اسلامی در نهایت شهر شریف و مقدس مکه خواهد بود.

ماموریت های خاتمی برای بهزاد نبوی

17 ماه مانده به انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اصلاح طلبان تحرکات جدیدی را آغاز کرده اند .

به گزارش مثلث آنلاین ، اصلاح طلبان که پس از 24 خردا 92 با پیروزی حسن روحانی با شرایط جدیدی مواجه شده اند در دو فاز علنی و غیر علنی به سیاست ورزی مشغول اند .

بر اساس آخرین خبرها ، تلاش می شود که این سامان حول شورای مشورتی سید محمد خاتمی که اکثریت قابل توجهی از اصلاح طلبان در آن عضو هستند شکل بگیرد. کمیته های این شورا در حال جذب چهره های نزدیک به سید محمد خاتمی برای صدر نشینی در این شورا هستند .

اما نکته مهم دیگر در تحرکات جدید اصلاح طلبان ، فعال شدن بهزاد نبوی است . این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی اکنون از سوی سید محمد خاتمی ماموریت های مهمی بر عهده گرفته است.

او در نخستین و اصلی ترین اقدامش باید به تشکیل دو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و جوانان اصلاح طلب ایران اسلامی بپردازد . این دو حزب به تازگی مجوز گرفته اند . مساله مهم و قابل توجه در این مورد این است که سید محمد خاتمی از بهزاد نبوی خواسته است اعضای سازمان مجاهدین و مشارکت را راضی کند تا از اصرار برای ادامه فعالیت حزب های سابقشان دست برداشته و وارد این دو حزب شوند.

در تحولی دیگر سید محمد خاتمی ، بهزاد نبوی را مامور کرده که با طیف های جوانتر کار کند . او تا کنون 2 جلسه با تسکیلات ندا برگرار کرده است.

شرط اصلاح طلبان برای ریاست لاریجانی

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت و گو با روزنامه اعتماد در باره ریاست مجلس آینده گفت: اگرآقای لاریجانی چارچوب‌های اصلاح‌طلبی را بپذیرد با ریاست وی برای مجلس دهم مخالفت نخواهیم کرد.

داریوش قنبری از نمایندگان ادوار مجلس از هاشمی و خاتمی می خواهد به پاس کناری گیری عارف در انتخابات ریاست جمهوری از سرلیستی وی در انتخابات مجلس دهم حمایت کنند.

وی گفت « ریاست مجلس آینده اگر ترکیب اکثریت به سمت اصلاح‌طلبان باشد از آن یک اصلاح‌طلب خواهد بود. البته آقای لاریجانی در این مدت گرایش اعتدال داشته‌اند. من مخالف این نیستم که با این طیف نوعی همکاری صورت گیرد اما به هر حال هویت خودمان را داریم مگر اینکه آقای لاریجانی چارچوب‌های اصلاح‌طلبی را بپذیرد. گرچه مشی اعتدالی ایشان را می‌پسندم اما اصلاحات هویت دارد و نمی‌توانند یک اصولگرا را کاندیدای ریاست مجلس کنند.»

ادعای جدید آمریکا علیه ایران

سازمان سیا با انتشار آنچه می‌گوید یک سند محرمانه جدید است مدعی شده ارتش آمریکا با کمک تصویربرداری‌های ماهواره‌ای شبانه‌روزی، در سال ۱۹۸۷ به عربستان سعودی برای خنثی کردن حمله ایران به دکل‌های نفتی این کشور کمک کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان سیا به تازگی با چاپ مقاله‌ای در ژورنال«مطالعاتی در مسائل اطلاعاتی» با عنوان «نظارت ما بر خلیج (فارس)» مدعی شده این سازمان در اکتبر سال ۱۹۸۷ با افزایش فعالیت‌های شناسایی به عربستان برای خنثی کردن توطئه‌ای که ممکن بود زیرساخت‌های نفتی ریاض را به آتش بکشد، کمک کرده است.

چرا ترکیه مانع سقوط کوبانی نمی‌شود؟

روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت در حالی که حمله داعش به شهر کوبانی در شمال سوریه وارد مراحل نهایی می شود ، ترکیه در برابر فشار اقلیت های کرد خود برای کمک به مدافعان این شهر مقاومت می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم "الکساندر کریستی میلر" نوشت: حمله سه هفته‌ای گروه داعش به شهر کردنشین کوبانی سوریه به نظر می رسد وارد مرحله پایانی می شود. آخرین امید به احتمال زیاد به آنکارا است که نیروهای مسلح آن همچنان در مرز و به فاصله چند صد متری از میدان جنگ در حال آماده باش هستند ولی اقدامی نمی‌کنند.

تظاهرات به طور فزاینده خشمگینانه در ترکیه و خارج از این کشور، فشار رو به افزایشی را به ترکیه وارد می‌کند تا به اقدامی بپردازد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که اوایل روز سه شنبه در حال بازدید از یک اردوگاه پناهندگان در جنوب ترکیه بود، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ترکیه اذعان کرد کوبانی در آستانه سقوط قرار دارد .

با این وجود ، اردوغان اصرار داشت مداخله ترکیه در سرنوشت کوبانی ، تنها در چارچوب یک راهبرد متحد برای رسیدگی به مشکل گسترده تر جنگ داخلی سوریه انجام خواهد شد.

اردوغان گفت : ما نیازمند تشکیل منطقه پرواز ممنوع، پناهگاههای امن و آموزش و تجهیز مخالفان میانه روی سوریه هستیم.

یکی دیگر از خواسته های آنکارا برای ایفای نقش فعال تر در برابر داعش، وجود یک راهبرد مستقیم علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه است که رهبران ترکیه وی را عامل اصلی ناآرامی های سوریه تلقی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها