با مهار وزنه 110 کیلویی در یک ضرب صورت گرفت

رکوردشکنی بهداد سلیمی در بازی‌های آسیایی اینچئون

جام جم ورزشی: کارشناس فوتبال معتقد است کسانی که به عنوان کارشناس از نتایج تیم‌های ملی انتقاد می‌کنند، خودشان از دانش کافی برخوردار نیستند! او می‌گوید کارشناسان فوتبال ایران در زمان شکست‌ها به دنبال مقصر و همچنین تشکیل دادگاه برای محاکمه او هستند.
کد خبر: ۷۲۱۲۹۱
انتقاد تند محصص از کارشناسان منتقد

مرتضی محصص درباره اهمیت دادن به تیم‌های پایه، اظهار کرد: در مسابقات نوجوانان آسیا از سوی AFC مامور بودم گزارش و آنالیز دقیقی از این رقابت‌ها تهیه کنم. بنابراین به تایلند رفتم و عملکرد تیم‌ها را به طور دقیق بررسی کردم. گزارشی که تهیه کردیم اواسط بهمن ماه چاپ خواهد شد. من قبل از این سه دوره در جام‌های جهانی تیم‌های پایه شرکت کرده بودم و همین ماموریت را داشتم.

وی افزود: این دوره از مسابقات با شرکت 16 تیم در بانکوک تایلند برگزار شد و تیم‌های که حضور داشتند از نظر آمادگی و تدارکات تفاوت‌های زیادی با هم داشتند.

محصص در ادامه به روش بازی ژاپن اشاره کرد و گفت: ژاپن در این بازی‌ها، از روش خاصی پیروی می‌کرد. آنها به دنبال حفظ توپ بودند. یعنی دروازه‌بان‌ تیم ژاپن زمانی که صاحب توپ می‌شد، برای شروع مجدد از پاس کوتاه استفاده می‌کرد. این نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها از یک تفکر کاملا مشخص استفاده می‌کنند. وقتی با مربی ژاپن صحبت می کردم، روی این مساله تاکید داشت که مربیان ژاپنی دنبال روی افکار آلبرتو زاکرونی بودند و حالا که خاویر آگیره آمده، حتما پیرو تفکرات او خواهند بود.

وی همچنین تاکید کرد: ژاپن حذف شد، ولی هیچ اعتراضی به حذف آنها انجام نشد، اما وقتی تیم ملی ما شکست می‌خورد، حدود 365 کارشناس پیدا می‌شود که از عملکرد تیم ملی انتقاد کنند. در حالی که متاسفانه اکثر این کارشناسان حتی یک هفته‌ هم با تیم‌های نوجوانان و جوانان کار نکرده‌اند. در این دوره از رقابت‌ها، علاوه بر ژاپن، کره و ازبکستان هم شکست خوردند اما به جای این که به دنبال انتقاد باشند، رفتند تا کار کنند و پیشرفت حاصل شود. در فوتبال کشور ما رسانه‌ها تحت تاثیر کارشناسانی قرار می‌گیرند که هیچ رزومه‌ای در فوتبال ندارند. این افراد که فقط انتقاد می‌کنند به خاطر مشکلات شخصی که با افراد دارند، تیم‌ها را با یک شکست به باد انتقاد می‌گیرند.

این کارشناس فوتبال ایران با بیان این که برای کشورهای صاحب سبک جهان، نتیجه‌گیری در رده‌های پایه مهم نیست، اظهار کرد: این کشورها به دنبال این هستند که سبک جدیدی را طراحی کنند و در نهایت به پیشرفت برسند.

وی تاکید کرد: برای من جای سوال است آقایانی که به عنوان کارشناس در رسانه‌ها انتقاد می‌کنند مدرک مربیگری‌شان چیست؟! این افراد فقط به دنبال خراب کردن ذهن مردم هستند. من فیلم‌های بازی‌های ایران در تایلند را در اختیار دارم. چهار بازیکن ما به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. پس چطور انتقاد می‌کنند؟! در کشور ما کسانی که نام‌شان "کارشناس" است، تنها کاری که می‌توانند انجام دهند، انتقاد کردن است. آیا تا به حال راهکاری ارائه کرده‌اند؟! کارشناسی درباره کلاس‌های کمیته‌ آموزش فدراسیون صحبت کرده و گفته این کلاس‌ها علمی نیستند، حال سوال من این است که آیا این کارشناس می‌تواند کلمه "علمی" به صورت انگلیسی بنویسد که صبحت از علم در آموزش می‌کند؟!

وی اضافه کرد: منتقدین راهکار ارائه نمی‌کنند اما من همیشه راهکار داده ام. من می گویم باید صاحب سبک و سیستم‌ شویم و در تمام رده‌ها طرز فکر مشخصی را دنبال کنیم.

محصص در ادامه به نتایج تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی اینچئون اشاره کرد و گفت: پیش از این من به کشور ویتنام سفر کرده بودم و در آنجا دیدم فدراسیون فوتبال این کشور از یک ساختار حرفه‌ای برخوردار است. لیگ فوتبال این کشور شاید بهترین لیگ آسیا نباشد، اما روز به روز پیشرفت می‌کند. ویتنام حتی اگر در ورزشگاه آزادی مقابل ایران قرار بگیرد، کار ساده‌ای برای شکست دادنش نخواهیم داشت. باید با شناخت کامل درباره ویتنام صحبت کنیم. ما بعد از یک شکست سنگین مقابل ویتنام به مصاف قرقیزستان رفتیم. بازیکنان تیم بی روحیه بودند و در نهایت هم به نتیجه‌ تساوی رسیدند.

وی اضافه کرد: وقتی اسم تیم المپیک ما "امید" است، باید امید را در تیم به وجود بیاوریم. نباید از روی غرض انتقاد کنیم، بلکه باید بررسی کنیم به خاطر چه مشکلاتی شکست خوردیم. من معتقدم مربی تیم هیچ وقت تنها مقصر شکست نیست. البته فراموش نکنید بازی‌های آسیایی ارزشمندترین مسابقات فوتبال در آسیا نیست، بلکه جام ملت‌های آسیا معتبرترین مسابقات فوتبال آسیا است.

محصص تاکید کرد: در زمان شکست‌ها به دنبال مقصر و همچنین تشکیل دادگاه برای محاکمه او هستیم، در حالی که این کار درستی نیست. باید بررسی کنیم ببینیم چرا باختیم و روی نقاط ضعف کار کنیم تا در آینده موفق شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها