عنوان بازی: Rooster Wars پلتفرم: iOS، Android، PC ناشر: استودیوی بازیسازی مدریک سازنده: استودیوی بازیسازی مدریک سبک: اکشن – نقش‌آفرینی نوبتی امتیاز: 8.5
کد خبر: ۷۱۹۷۵۵
خروس جنگی

زنگ خانه به صدا درآمد. حسین پسر فاطمه خانوم بود، بهترین دوست دوران کودکی‌ام. گفت: «بیا مهدی خروسش رو می‌خواد دعوا بندازه!» آن موقع که ما شش هفت سالمون بود یعنی هفده هجده سال پیش، مهدی آقا زارع یازده سالی از ما بزرگ‌تر بود. همه یعنی ما بچه‌های کوچه، اولین تصویری که با بردن اسم مهدی در ذهنمان نقش می‌بست، خروس جنگی‌اش بود! یک خروس لاری سفید مثل برف با تاج و غبغبی به قرمزی همان خونی که مهدی می‌داد بخورد و همان خونی که هیچ وقت یادم نمی‌رود از چشمان خروس دیگری که کورش کرد می‌چکید! یادم است یک خرابه نزدیک خانه‌مان بود که تقریبا ماهی یکبار مهدی خروسش را با خروس‌های دیگری که از محله‌های دیگر می‌آوردند جنگ می‌انداخت و یادم است که آن زمان جماعتی برای تماشای این خروس جنگی‌ها جمع می‌شدند. حالا آن خروسی که تا جایی که یادم می‌آید شکستش را فقط یک بار دیده بودم، قطعا مرده است. نه از حسین خبر دارم و نه از مهدی آقا زارع و نه این روزها دیگر خبری از خروس جنگ انداختن است.

نه صبر کنید. به نظر می‌رسد در مورد آخری اشتباه کرده‌ام، گویا اعضای استودیوی بازیسازی مدریک هم خاطراتی با دوران خروس جنگ انداختن‌ها داشته‌اند و خواسته‌اند آن را احیا کنند؛ منتها به شیوه‌ دیجیتال که دیگر حیوانات زبان بسته برای تفریح ما آسیب نبینند؛ این است که بازی «خروس جنگی» چند روزی است برای پلتفرم اندروید عرضه شده و قرار است بزودی برای iOS و PC نیز منتشر شود. «خروس جنگی» یک بازی آنلاین مبارزه‌ای با عناصر نقش‌آفرینی است که به صورت رایگان می‌توانید آن را از کافه بازار تهیه کنید. در این بازی ابتدا باید خروس خود را بسازید. برای این کار می‌توانید نژاد خروس‌تان را از میان سه نژاد خروس‌های وسترن، لاری و ژاپنی انتخاب کنید، سپس ظاهرش را آن‌طور که دوست دارید شخصی‌سازی کنید. در این بخش که یکی از جذابیت‌های اصلی بازی به شمار می‌رود، این امکان را دارید تا شش عضو خروس از بدن گرفته تا تاج و دم و غبغب و نوکش را به دلخواه خود تغییر دهید و رنگ‌آمیری کنید. بجز قسمت بدن، دیگر گزینه‌ها شامل چند طرح پیش‌فرض هستند تا خروس‌هایی با تنوع قابل توجه خلق شوند. بعد از ساخت خروس، ماجرا تازه شروع می‌شود.

دو حالت مجزا برای بازی در نظر گرفته شده است؛ در بخش داستانی، خروس جنگی شما از طرف شاه‌خروس سرزمین خروس‌ها، مامور می‌شود در مناطق خروس‌نشین به برقراری نظم و قانون بپردازد. هر منطقه از تعدادی محله تشکیل شده و یاغی‌ها در این محله‌ها مخفی شده‌اند. هر چه در داستان پیش می‌روید و به حرف‌های یاغی‌ها بیشتر گوش می‌دهید، متوجه می‌شوید ماجرای برقراری نظم به این سادگی‌ها هم که فکر می‌کردید نیست و دست‌های پنهانی در کار است. بازی فعلا سه منطقه‌ بزرگ خروس‌نشین دارد؛ صحراهای بی‌آب و علف غرب وحشی، سرزمین‌های اسطوره‌ای افسانه‌های پارسی و بین‌النهرینی و جنگل‌های جادویی شرق دور. در نبردهای بخش داستانی ماموریت‌های خاصی نیز وجود دارد که انجام‌شان برای خروس‌تان جوایز ویژه به ارمغان می‌آورد.

حالت دوم بازی، مبارزات آنلاین خروس‌هاست که بستر شکل‌گیری کل‌کل‌هاست. عناصر نقش‌آفرینی بازی در این قسمت نمود بیشتری پیدا می‌کند، زیرا خصیصه‌هایی چون قدرت حمله، میزان سلامت یا چابکی هر خروس منحصر به‌فرد است. در کنار اینها شما نیاز پیدا می‌کنید برای خروس خود کلاهخود، زره یا تفنگ بخرید که خوشبختانه تنوع بسیار خوبی در این قسمت مشاهده می‌شود. این خریدها قطعا فقط جنبه‌ ظاهری ندارند و روی خصیصه‌های خروس‌تان تاثیر می‌گذارند. این‌که قبل از مواجهه با یک رقیب، خروس خود را چگونه تجهیز کنید ابتدایی‌ترین چیزی است که باید در مورد مبارزات بازی یاد بگیرید. این نبردها در مکان‌هایی مثل زورخانه‌ها‌ی سنتی، سالن‌های غرب وحشی و مدرسه‌ها‌ی شائولین اتفاق خواهد افتاد. با کسب پیروزی، رتبه‌ شما در لیدربرد بازی افزایش می‌یابد و به مصاف حریف‌های سرسخت‌تر خواهید رفت و حس برتری تنها انگیزه‌ شما برای پیشرفت نخواهد بود؛ زیرا خروس‌هایی که در جدول رتبه‌بندی، بالاتر از بقیه باشند جوایز ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های مثبت گیم‌پلی، تعداد سلاح‌‌ها، زره‌ها و آیتم‌هایی است که خروس شما می‌تواند از آنها استفاده کند. تجهیز خروس‌تان با این آیتم‌ها که برای هر نژادی متفاوت است، باعث تقویت او می‌شود. سلاح‌های بازی نیز گستره‌ بزرگی دارند؛ از شمشیر و تیروکمان گرفته تا شوریکن و ریولور و شات‌گان و بازوکا! به تعداد کافی سلاح‌ واقعی، فانتزی و علمی ـ تخیلی در بازی وجود دارد که تنوع‌شان، هر بار باعث به وجود آمدن نبردهای جذاب و متفاوت خواهد شد. زره‌های گوناگونی نیز در بازی وجود دارد که برای بخش‌های مختلف اندام خروس قابل تجهیز است و قدرت تدافعی خروس‌تان را بالا برده، به شما توانایی ایستادگی در برابر خروس‌های قدرتمند را می‌دهد. علاوه بر اینها، آیتم‌های مصرف‌شدنی مثل معجون‌های سلامت، سلاح‌های پرتابی و حتی تخم‌مرغ شانسی هم در بازی وجود دارد. تمام این موارد را می‌توانید از فروشگاه داخل بازی دریافت کنید. در حالی که با تلاش در بخش داستانی و سختی کشیدن می‌توان سکه‌ لازم برای خرید آیتم‌های مورد نظر را تامین کرد، اما چنانچه حوصله و صبر این کار را ندارید می‌توانید با خرید داخل بازی، تعدادی الماس دریافت کرده، کار خود را راحت کنید. در حالی که رقابت‌های آنلاین بازی جذابیت خود را دارند، اما کلیت گیم‌پلی بازی نسبتا ثابت است و به طور خاص در بخش داستانی که البته بهانه‌ای برای بخش آنلاین به شمار می‌رود بازی یک مقدار تکراری و خسته‌کننده می‌شود. درخشان‌ترین ویژگی بازی «خروس جنگی» که در نظر اول مخاطب را به سمت بازی می‌کشاند، بخش گرافیکی آن است. رابط کاربری ساده و قابل فهم طراحی شده و ظاهر خوبی دارد. طراحی هنری تمام اجزای بازی نیز با دقت و وسواس خاصی صورت گرفته که منجر به یکدستی آن شده است. بازی تم کارتونی منحصربه‌فردی دارد که با انیمیشن‌های بسیار روان و دیدنی در کنار پارتیکل‌های زیبا نبردهای جذاب و لذت‌بخشی خلق کرده است. طبق اطلاعاتی که در اختیار ما قرار گرفته در اولین به‌روزرسانی بازی یک منطقه‌ خروس‌نشین جدید با حال و هوای علمی تخیلی به بخش داستانی و امکان تشکیل اتحاد خروسی برای بخش آنلاین و مسابقات گروهی خروس‌بازی با یک گروه رقیب به بازی اضافه خواهد شد. پس دوستان‌تان را جمع کنید برای هم شاخ و شانه‌ خروسی بکشید.

منبع: ضمیمه کلیک
مجید رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
maghror
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
سلام بازیه خیلی خوبیه اما برای متنوع كردنه بازی و هیجانش ی سری مسابقات بذارید وجایزه بذارید كه جذب كننده بشه
اینطوری داره عادی میشه و خسته كننده ...یا مثلا ی سری مسابقات بذارید بگید به خوشتیپترین خروس مثلا 30الماس میدهیم ..اینطوری هیجان برای زره خریدن بیشتر میشه ...پیگیری كنید خواهشا...نام خروس:محمدمغرور
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها