متخصصان استرالیایی معتقدند که انار حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان است و نقش مهمی در زیبایی پوست دارد.
کد خبر: ۷۱۹۱۵۶

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام این متخصصان برخی از فواید انار عبارت است از:

آنتی‌اکسیدان قدرتمند: برای جلوگیری از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد، انار بهترین ماده غذایی شناخته شده است.

بازسازی بافت سلولی: نه‌تنها انار ضد التهاب است، بلکه میزان بالایی از اسید‌های چرب ضروری دارد که به طور خارق‌العاده‌ای موجب تحریک سلول‌های پوستی و بازسازی آنها می‌شود.

قدرت ضدپیری: لایه‌های بیرونی پوست انار از کلاژن و فیبرهای الاستیک تشکیل شده است. چین و چروک‌ها به دلیل کاهش میزان کلاژن، الاستیک و ویتامین ث ایجاد می‌شوند. یک عدد انار 48 درصد ویتامین ث روزانه را تامین می‌کند.

آب انار طبیعی: آب انار برای پوست بسیار مناسب است و به قسمت‌های عمیق پوست نفوذ و موجب هیدراسیون قوی می‌شود. با فشردن دانه‌های آن روی پوست می‌توان پوست را لایه‌برداری کرد.

افسردگی سالمندان نشانه‌ای از بیماری‌های جسمی

یک روان‌شناس با تاکید بر این‌که افسردگی سالمندان، بیماری درمان‌پذیری است، گفت: افسردگی در سالمندان ممکن است پیش‌درآمد شروع یک بیماری جسمی باشد.

دکتر الهام فروزنده در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: از دست دادن شغل و بازنشستگی، مشکلات اقتصادی و ضعف مالی و قطع شدن ارتباطات اجتماعی به هر دلیل مانند نقل مکان، تنهایی، بیکار ماندن و همچنین ضعف و ناتوانی طبیعی یا ناتوانی‌های ناشی از بیماری‌های جسمی، سبب محدود شدن فعالیت فردی و اجتماعی می‌شود. مصرف طولانی برخی از داروها نیز ممکن است علت افسردگی باشد.

این روان‌شناس یادآور شد: برخی افسردگی‌ها ممکن است پیش‌‌درآمد شروع بیماری‌هایی مانند بیماری آلزایمر یا انواع سرطان‌ها یا هشداری برای پیدایش بیماری‌های عروقی مغز، نارسایی قلب و نارسایی کلیه باشند. البته افسردگی سالمندان، بیماری درمان‌پذیری است و برای آن می‌توان از تمامی شیوه‌های درمان شامل درمان‌های شیمیایی، فیزیکی و درمان‌های روان‌شناختی استفاده کرد.

سیگار زنان را زشت می‌کند

یک متخصص پوست و مو تاکید کرد: زنانی که از سیگار و قلیان لذت می‌برند، باید با چهره زیبا، پوست شفاف و جوان خداحافظی کنند.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: زنان سیگاری بین هشت تا 20 سال پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند، چراکه چروک‌های بیشتر و عمیق‌تری در صورت خود دارند که نسبت به افراد غیرسیگاری در سنین کمتری ظاهر می‌شود. وی با بیان این‌که سیگار علاوه بر عوارضی چون حمله‌های قلبی، انواع سرطان‌ها و مشکلات ریوی، روی پوست و موی افراد هم تاثیر دارد، تاکید کرد: قرار گرفتن در معرض دود سیگار باعث ایجاد چین و چروک زودرس و حتی سفیدی مو می‌شود. البته توتون و تنباکوی قلیان به علت داشتن آمونیاک چند برابر بیشتر از سیگار جذب بدن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی در پوست زنان و مردان علاقه‌مند به قلیان آثار کم‌خونی و کمی اکسیژن نمایان می‌شود. چراکه نیکوتین، عروق را تنگ و جریان خون را کم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها