جام جم آنلاین بررسی می کند

نقش روسیه در ائتلاف علیه داعش

تروریست‌های داعش کشورهای عضو ائتلاف را تهدید به عملیات تروریستی کردند

برگزاری نشست پاریس در سایه تهدید داعش

نشست پاریس برای هماهنگی میان کشورهای حاضر در ائتلاف ضدداعش دیروز در حالی برگزار شد که تروریست‌های داعش با صدور بیانیه‌ای، اعضای این ائتلاف را تهدید کردند که در کشورهای آنان عملیات تروریستی انجام خواهند داد.
کد خبر: ۷۱۷۴۸۸

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات‌هایی از حدود 25 کشور در نشست بین‌المللی پاریس با محور عراق و مبارزه با گروه تکفیری داعش حضور پیدا کردند.

این نشست عصر دیروز با صدور بیانیه‌ای در حمایت از عراق و با تاکید بر مبارزه با تروریسم به کار خود پایان داد. فابیوس در پایان کنفرانس پاریس گفت: به دعوت بحرین نشستی برای جلوگیری از سرازیر شدن تروریست‌‌ها از سوریه و 80 کشور جهان برگزار می‌شود.

همزمان با این نشست، نبرد میان ارتش عراق و داعش در تکریت شدت گرفته و ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه با حضور در پایگاه نظامی ظفره در امارات اعلام کرد در چارچوب ائتلاف بر ضد تروریست‌های داعش، نخستین پروازهای شناسایی نیروی هوایی فرانسه بر فراز عراق آغاز شده است.

اولاند: دیگر نمی‌توانیم وقت تلف کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه در نشست پاریس اعلام کرد هدف این نشست حمایت از دولت عراق در مقابله با داعش است.

اولاند با اشاره به آوارگی دو میلیون عراقی بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم عراق تأکید کرد و گفت: ما دیگر نمی‌توانیم وقت را تلف کنیم و باید به مردم عراق کمک‌های بشردوستانه ارائه شود. اکنون دو میلیون نفر از مردم این کشور آواره هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورها در منطقه مخالف داعش هستند و فرانسه نیز نقش خود را ایفا خواهد کرد. ما باید تلاشی استثنایی و فوق‌العاده انجام دهیم که از جمله این تلاش‌ها می‌توان به برقراری ارتباطات بشردوستانه اشاره کرد. وحدت بین‌المللی ضروری است. جنگ عراق علیه تروریسم جنگ ما نیز هست.

رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد که داعش یک تهدید کلی است و واکنش در برابر این تهدید کلی نیز باید جامع و کلی باشد و دولت عراق نیز باید در سرکوب داعش نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: من از هم‌پیمانان فرانسه و کشورهای عربی می‌خواهم به صورت شفاف، وفادارانه و قاطعانه در کنار مقامات عراقی باشند، چرا که دیگر زمانی برای تلف کردن در برابر تهدید داعش وجود ندارد.

معصوم: برخی تروریست‌ها اصلیت اروپایی دارند

رئیس‌جمهور عراق نیز در این نشست تصریح کرد: دامنه تهدید تروریسم داعش به کشورهای دیگر منطقه و جهان نیز کشیده خواهد شد.

معصوم تصریح کرد ایدئولوژی «داعش» بر کشتن مردم و آنهایی است که از ایدئولوژی آنها پیروی نمی‌کنند. یک واکنش هماهنگ و سازماندهی شده علیه این ایدئولوژی و این گروه لازم و حیاتی است.

وی بیان کرد: ما از کشورهای اروپایی، ایران، ترکیه، عربستان و آمریکا به دلیل کمک‌های انساندوستانه تشکر می‌کنیم.معصوم تاکید کرد: عراق با یکی از بدترین اشکال تروریسم و یکی از بزرگ‌ترین دشمنان خود مواجه است. وی تأکید کرد: برخی تروریست‌ها، اصلیت اروپایی دارند و برخی دیگر نیز دو ملیتی هستند که همگی آنها در این عملیات‌ تروریستی داعش مشارکت می‌کنند.

ایران از اولین روز ظهور داعش به یاری ما شتافت

همچنین واحد مرکزی خبر گزارش داد که رئیس‌جمهور عراق حضور ایران در ائتلاف ضدداعش را ضروری خواند و گفت: ایران از روز اول ظهور داعش در عراق به یاری ما شتافت.

وی تاکید کرد: به اعتقاد ما ایران باید در ائتلاف ضدداعش حضور داشته باشد، زیرا میان ایران و عراق تقریبا مرزی به طول هزار کیلومتر وجود دارد و ایران از روز اول ظهور داعش و حمله آن به موصل کمک‌های انساندوستانه و نظامی زیادی به ما ارائه کرد.فواد معصوم بیان کرد: ممکن است برخی کشورها در مورد ایران حساسیت‌هایی داشته باشند، اما امروز مساله، مبارزه با داعش است. اگر می‌خواهیم داعش را به محاصره در بیاوریم و به آن ضربه بزنیم، در اولین گام باید کشورهای منطقه را در مسیر و هدفی واحد قرار دهیم و سپس سراغ کشورهای دیگر برویم.

العبادی: حامیان داعش احساس خطر می‌کنند

پیش از این نشست، نخست‌وزیر جدید عراق در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از نخست وزیری گفت: کسانی که از داعش حمایت می‌کردند، امروز احساس خطر می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی فاش کرد بعضی کشورهای خارجی سه‌میلیارد دلار برای فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق هزینه کرده‌اند. وی افزود: گروه تروریستی داعش از حمایت بعضی کشورهای منطقه‌ای و طرف‌های بین‌المللی برخوردار بود.

داعش «ائتلاف آمریکایی ـ عربی» را تهدید کرد

همزمان با برگزاری نشست پاریس، گروهک تروریستی داعش در واکنش به تشکیل ائتلاف آمریکایی ـ عربی اعلام کرد که همه کشورهای جهان را مورد هدف حملات تروریستی قرار می‌دهد.

روزنامه مصری «الدستور» گزارش داد که این گروهک در بیانیه‌ خود را اعلام کرده رشته‌‌ای از عملیات‌ها در کشورهایی که حمایت خود را از ائتلاف آمریکا علیه داعش اعلام کرده‌اند، بویژه کشورهای عربی اجرا خواهد کرد. این گروهک مدعی شده که با وجود همه ائتلاف‌ها باقی خواهد ماند و وعده داده که نبرد بزرگ با مسیحیان در شام (سوریه) بزودی آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها