پلیس پاکستان در تلاش برای سرکوب تحصن چند هفته‌ای معترضان دولتی در پایتخت و بازگرداندن آرامش به کشور، بیش از صد نفر از معترضان از دو حزب مخالف تحریک عوامی و تحریک انصاف را بازداشت کرد. این اقدام موجب شد مذاکرات میان دولت نواز شریف، نخست‌وزیر و دو گروه مخالف دولت به بن‌بست کشیده شود.
کد خبر: ۷۱۷۰۶۴

به گزارش فارس، پلیس اسلام‌آباد یکصد نفر از اعضای حزب تحریک انصاف را دستگیر کرد و بعد از حکم دادگاه مبنی بر محکومیت‌ آنان به 14 روز زندان، قصد داشت آنها را به بازداشتگاه منتقل کند که اعضای حزب تحریک انصاف، خودروهای پلیس را محاصره کرده و با پنچر کردن این خودروها تلاش کردند زندانیان را آزاد کنند. مخالفان دولت خود را به یکی از بازداشتگاه‌های پلیس رسانده و سعی کردند آب و غذا به زندانیان برسانند.

در مقابل پلیس اسلام‌آباد با اعزام نیروهای بیشتر اقدام به دستگیری اعظم‌خان سواتی، یکی از فعالان حزب تحریک انصاف کرده و معترضان را پراکنده کرد. از روز شنبه تاکنون حدود 300 نفر از مخالفان دولت بویژه اعضای حزب تحریک عوامی و تحریک انصاف دستگیر شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از این است که پلیس تلاش می‌کند با دستگیری مخالفان در شهرهای لاهور، راولپندی، گوجرانواله، دیره غازی‌خان و اسلام‌آباد معترضان را سرکوب کند.

به دنبال این دستگیری‌ها، عمران‌خان، رهبر حزب تحریک انصاف در جمع خبرنگاران گفت: دستگیری اعضای احزاب مخالف که تحصن آنها مسالمت‌آمیز بود، نشان داد دولت علاقه‌ای به مذاکره با مخالفان ندارد. وی افزود: تحصن و تظاهرات ضددولتی تا استعفای نخست‌وزیر ادامه دارد. طاهر‌ القدری، رهبر حزب‌ تحریک عوامی نیز عنوان کرد از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و استعفای نواز‌ شریف همچنان شرط اساسی برای پایان دادن به تحصن مخالفان دولت است.

در همین حال، گزارش‌های تازه از وضع اسلام‌آباد حاکی از آن است که به تمام کلانتری‌های پایتخت دستور داده شده هر کلانتری حداقل صد نفر از معترضان دولتی را بازداشت کند. پلیس با کار گذاشتن کانتینر در محدوده منطقه قرمز اسلام‌آباد تلاش می‌کند از ورود مجدد معترضان به این محدوده جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها