در ویدئوی تازه منتشر شده، گروگان بریتانیایی، نخست‌وزیر انگلستان را مسئول قتل خود می‌داند

قربانیان جدید داعش؛ نوبت به انگلیسی‌ها رسید

گروه تروریستی داعش که شنبه‌شب یک امدادگر انگلیسی را به عنوان سومین قربانی غربی خود سر بُرید، در همان ویدئو، قربانی بعدی خود را هم معرفی و اعلام کرد که در صورت ادامه حمایت دولت انگلیس از اقدامات ضد داعش، چهارمین گروگان غربی هم سربریده خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۷۰۶۲

به گزارش مهر و به نقل از راشاتودی، داعش با انتشار تصویری ویدئویی اقدام به رونمایی از فردی کرد که به احتمال زیاد قربانی بعدی این گروه تروریستی خواهد بود. تصاویر مربوط به این قربانی جدید در انتهای همان فیلمی که مربوط به کشته شدن «دیوید هینس» سومین قربانی غربی داعش است و شنبه‌شب منتشر شده، قرار دارد. هینس، چهل و چهار ساله، در ماه مارس سال ۲۰۱۳ در سوریه ربوده شد. وی اصلیت اسکاتلندی داشت و پدر دو فرزند بود و برای یک سازمان امداد فرانسوی کار می‌کرد.

نام قربانی جدید «آلن هنینگ» است و وی نیز همانند قربانی سوم، انگلیسی است. در تصاویر منتشر شده اعلام می‌شود که اگر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس، به ادامه اقدامات خود در حمایت از دولت عراق و پیشمرگان کرد در مبارزه با داعش ادامه دهد، این فرد جدید نیز همانند سه قربانی قبلی سربریده می‌شود. داعش پیشتر دو خبرنگار آمریکایی به نام‌های جیمز فولی و استیون ساتلوف را نیز به دلیل حملات هوایی آمریکا به اهدافش در شمال عراق سر بریده بود. جیمز فولی اولین خبرنگار آمریکایی بود که داعش سرش را برید.

مقایسه «بلر» و «کامرون» در ویدئوی داعش

در ویدئوی تازه تروریست‌های بعثی – تکفیری داعش که لندن هم صحت آن را تائید کرده، مردی که لباس نارنجی بر تن دارد بر زمین زانو زده و مردی که لباس سیاه پوشیده، صورتش را پوشانده و چاقویی در دست دارد در کنار وی ایستاده است. قربانی پس از آن که خودش را «دیوید هینس» معرفی می‌کند، دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا را با تونی بلر نخست‌وزیر پیشین که با جورج بوش همراهی کرده بود، مقایسه کرده و می‌گوید که او را مسئول قتل خود می‌داند.

مرد قاتل که به نظر می‌رسد لهجه بریتانیایی دارد نیز می‌گوید:‌ «این مرد بریتانیایی باید هزینه قول تو دیوید کامرون برای مسلح کردن نیروهای پیشمرگه (کرد) علیه گروه دولت اسلامی را بپردازد.»

در حالی‌که هویت قاتل گروگان انگلیسی هنوز مشخص نشده، اما احتمال داده می‌شود که وی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس به داعش پیوسته باشد. پیش از این وزیر کشور فرانسه هم اعلام کرده بود که 930 فرانسوی در جمع گروه‌های افراطی حاضر در عراق و سوریه حضور دارند که 60 نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

واکنش کامرون و اوباما به ویدئوی تازه داعش

دیوید کامرون پس از انتشار تصویر سربریده شدن دیوید هینس، ضمن ابراز همدردی با خانواده این قربانی بر تصمیم لندن برای حضور در ائتلاف ضد داعش و مبارزه با این گروه تاکید کرد. سخنگوی دولت انگلیس گفت که در پی انتشار این ویدئو، کامرون با احضار وزرا و مقام‌های امنیتی ارشد، یک نشست اضطراری برگزار می‌کند.

بی.‌بی.‌سی گزارش کرده که نخست‌وزیر بریتانیا،‌ قتل دیوید هینس، امدادگر بریتانیایی به دست داعش را «شرارت محض» توصیف و آن را محکوم کرد. او وعده داده که از تمام توانش برای دستگیری قاتلان این شهروند انگلیسی استفاده کند تا عدالت در مورد آنها اجرا شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای «قتل وحشیانه» دیوید هینس را محکوم کرده و با خانواده وی ابراز همدردی کرده است. وی گفته که آمریکا شانه به شانه انگلیس ایستاده است و بار دیگر مدعی شد که مقابله با داعش باید در چارچوب یک ائتلاف بین‌المللی باشد.

حمله هوایی، دستاویز تبلیغی برای داعش

درحالی اوباما بر انجام حملات هوایی به داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرده که دیروز روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی ضمن اعتراف به سوءتفسیر خطر داعش در آمریکا اعلام کرده است حملات هوایی به شمال عراق توانسته بهترین دستاویز تبلیغاتی را در اختیار داعش قرار دهد.

همچنین تسنیم به نقل از واشنگتن‌دیلی خبر داده که مایکل هیدن، از مقامات پیشین نیروی هوایی آمریکا هشدار داده که دولت این کشور باید در به کارگیری استراتژی حمله هوایی صرف، علیه داعش محتاط باشد.

پایگاه داعش برای آموزش نوجوانان تروریست

همزمان با جنایت تازه داعش، عبدالله المحیسنی، مبلغ تکفیری سعودی و از اعضای داعش در سوریه از افتتاح یک مرکز جدید برای آموزش نظامی به نوجوانان چهارده ساله خبر داد.

به گزارش مهر و به نقل از العربیه، در این پایگاه در خصوص استفاده از انواع تسلیحات نظامی به نوجوانان چهارده ساله و بالاتر از این سن آموزش داده می‌شود. وی اعلام کرد در این پایگاه عقاید و آموزه‌های تکفیری نیز طبق خواست تروریست‌های داعش به این نوجوانان آموزش داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها