پسران وفادار لیگ جزیره

جام جم ورزشی: این روزها در لیگ برتر انگلیس بیشتر صحبت از ستاره هایی است که در روز آخر نقل و انتقالات خبر ساز شدند و به تیم های دیگری پیوستند یا اینکه از یک لیگ دیگر اروپایی به لیگ برتر انگلیس آمدند اما در این میان چه کسی سربازان وفادار برترین لیگ فوتبال جهان را به خاطر می آورد؟
کد خبر: ۷۱۶۹۳۰
پسران وفادار لیگ جزیره

به گزارش جام جم ورزشی ، رایان گیگز-اسطوره باشگاه منچستریونایتد- که در فصل اخیر لیگ برتر انگلیس خود را از فوتبال بازنشسته کرد پرسابقه ترین بازیکن لیگ برتر است که در تمام مدت حضور خود در لیگ برتر فقط در یک باشگاه (منچستریونایتد) بازی کرد تا عنوان وفادارترین بازیکن را هم یدک بکشد اما به غیر از او بازیکنان دیگری هم بودند برای باشگاه های خود در حد یک اسطوره وفادار لقب گرفتند؛ اسطوره هایی که حاضر به بازی کردن برای تیم های دیگر، حتی با وجود پیشنهادهای مالی بسیار بهتر، نشدند.

استیون جرارد پس از گیگز دومین بازیکن پرسابقه و وفادار لیگ برتری محسوب می شود. او از سال 1998 که برای نخستین بار برای لیورپول به میدان رفت هرگز حاضر نشد به تیم دیگری برود. جرارد در آن بازی به عنوان یار جانشین وارد زمین و در پیروزی دو بر صفر مقابل بلکبورن سهیم شد.

پشت سر جرارد هم کاپیتان چلسی یعنی جان تری قرار دارد. او دو ماه بعد از اینکه جرارد نخستین بار برای تیمش به میدان رفت برای چلسی بازی کرد و او نیز در این مدت تیم باشگاهی خود را عوض نکرد.

در تاریخ لیگ برتر انگلیس بازیکنان زیادی نبوده اند که بیشتر از 10 سال از فوتبال حرفه ای خود را در یک باشگاه بگذرانند. با اینکه لیگ برتر انگلیس بیشترین میزان دستمزد را به بازیکنان شاغل در خود می دهد اما پول در این لیگ حرف اول را نمی زند.

با وفادارترین بازیکنان هر یک از بیست باشگاه لیگ برتری نگاهی می اندازیم:

آرون رمزی(آرسنال-نخستین بازی برای آرسنال در 22 شهریور 87)

رمزی در شرایطی برای نخستین بار برای آرسنال به میدان رفت که دو دقیقه قبل از ورود او به میدان جک ویلشر نیز به میدان آمد تا نخستین بازی تاریخ خود را برای توپچی ها انجام داده باشد. رمزی فعلا پرسابقه ترین بازیکن آرسنال محسوب می شود.

گابریل آگبونلاهور(آستون ویلا- نخستین بازی در 27 اسفند 85)

مهاجم 27 ساله آستون ویلا وفادارترین بازیکن کنونی این تیم به شمار می آید. او شاید بازیکن بزرگی برای تاریخ باشگاه نباشد اما همین که دو فصل پیش به پیشنهاد بزرگ تاتنهام پاسخ منفی داد کافی است.

مایکل داف (بارنلی – نخستین بازی در سی ام دی ماه 88)

داف برای نخستین بار در سال هشتاد و هشت برای بارنلی در لیگ برتر بازی کرد اما سابقه بازی کردن او در این تیم به سال 83 برمی گردد. این بازیکن 36 ساله قصد دارد در همین باشگاه خود را از فوتبال بازنشسته کند.

جان تری( چلسی- نخستین بازی در ششم بهمن سال 77)

او حالا کاپیتان و اسطوره باشگاه چلسی محسوب می شود. او نخستین بازی خود برای چلسی را مقابل ساوتهمپتون انجام داد. در آن بازی چلسی دو بر صفر برد. تری در تمام این سال ها کوهی از افتخارات با چلسی به دست آورده ، از قهرمانی در لیگ برتر گرفته تا فتح لیگ قهرمانان اروپا.

جولیان اسپرونی( کریستال پالاس – نخستین بازی در 23 مرداد سال 83)

این گلر با تجربه بیش از 10 سال است که برای این تیم بازی می کند. او حتی در مقطعی با پیشنهادهای وسوسه انگیز روبرو شد اما هرگز کریستال پالاس را ترک نکرد.

لئون اوسمان ( اورتون – نخستین بازی در 22 دی ماه 84)

نخستین بازی اوسمان با یک شکست سنگین برای اورتونی ها همراه بود. آنها چهار بر سه به تاتنهام باختند تا این بازیکن خاطره خوبی از نخستین تجربه خود با اورتون نداشته باشد. البته این بازیکن در حدی نبود که اکنون اسطوره تیمش توصیف کنند.

پل مک شین( هال سیتی – نخستین بازی در 21 مهر 87)

مک شین در نخستین بازی شاهد پیروزی دو بر یک تیمش مقابل نیوکاسل بود. مک شین هنوز هم برای هال سیتی بازی می کند و بازیکن مقبولی در نزد هواداران است.

اندی کینگ( لستر سیتی- نخستین باز در 24 مهر سال 86)

کینگ بخش زیادی از وفاداری خود به لسترسیتی را در لیگ دسته یک انگلیس سپری کرد. اوحالا دوباره با لسترسیتی به لیگ برتر برگشته . به نظر می آید او هم قصد بازنشستگی در لسترسیتی را داشته باشد.

استیون جرارد(لیورپول- نخستین بازی در هشتم دی ماه 77)

درباره بازیکنی که بعد از رایان گیگز دومین رکورددار بازی کردن در لیگ برتر است چیز دیگری نمی توان گفت جز اینکه او اکنون یکی از بزرگ ترین بازیکنان و اسطوره های تاریخ لیگ برتر شناخته می شود.

جو هارت( منچسترسیتی – نخستین بازی در 23 آبان 85)

هارت که اکنون دروازه بان شماره یک تیم ملی انگلیس است در نخستین بازی خود برای تیمش در آبان ماه 85 موفق شد مقابل شفیلد در طول 90 دقیقه دروازه تیمش را بسته نگه دارد. او هر چند فصل گذشته چندان درخشان نبود اما قهرمانی را به همراه تیمش به دست آورد.

دارن فلچر( منچستریونایتد- نخستین بازی در پنجم آبان 82)

این بازیکن وفادار به شیاطین سرخ با سابقه ای که در این باشگاه داشت فکر می کرد پس از بازنشستگی رایان گیگز صاحب بازوبند کاپیتانی می شود اما فن خال سرمربی منچستری ها وین رونی را به او ترجیح داد. فلچر بازیکن وفاداری به باشگاه است اما نمی توان لقب ستاره تمام عیار را به او داد.

استیون تیلور(نیوکاسل- نخستین بازی در نهم فروردین 83)

او در نخستین بازی لیگ برتری خود تنها چهار دقیقه مقابل بولتون بازی کرد و پس از آن تبدیل به یکی از برترین بازیکنان تیمش شد. او تا امروز 196 مرتبه برای تیمش به میدان رفته است.

عادل تربت( کوئینز پارک رنجرز- نخستین بازی در 21 مهر 90)

تربت نخستین بازی لیگ برتری خود را مقابل تاتنهام انجام داد البته پیش از آن در لیگ دسته یک هم بازی می کرد. تربت در هفت سالی که عضو این تیم لندنی است به طور قرضی به میلان و فولام هم رفته است.

مورگان اشنیدرلین(ساوتهمپتون- نخستین بازی در 17 مهر 91)

او به بازیکن بسیار محبوبی در تیم خود تبدیل شده است چون بارها در بر ابر پیشنهادهای بسیار قابل توجه سایر تیم های لیگ برتری فقط "نه" گفته است.

رایان شاوکراس(استوک سیتی- نخستین بازی در 14 مهر 87)

شاو کراس نامی ویژه در تاریخ باشگاه استوک سیتی است. او نقش قابل توجهی در صعود استوک به لیگ برتر داشت و پس از آن با وجود پیشنهادهای دیگری که از سایر تیم های لیگ برتری دریافت کرد حاضر به ترک استوک نشد.

لی کاترمول( ساندرلند- نخستین بازی در چهارم مهر سال 88)

هیچ بازیکنی در 10 سال اخیر به اندازه کاترمول برای ساندرلند موثر نبوده. این بازیکن مدتی در رادار آرسنال قرار گرفته بود اما عجیب اینکه حاضر به ترک ساندرلند نشد.

آنجل رنجل( سوانسی- نخستین بازی در هجدهم مهر ماه سال 90)

رنجل با یک شکست بسیار سنگین کارش را با سوانسی آغاز کرد، یک شکست چهار بر صفر مقابل منچسترسیتی. هر چند سابقه لیگ برتری او زیاد نیست اما از سال 81 برای این تیم ولزی به میدان می رود.

آرون لنون(تاتنهام – نخستین بازی در اول آبان 84)

لنون در تیم لندنی به یک چهره ماندگار تبدیل شده است. او در این سال ها از تمام تیم های مطرح و قدرتمند لیگ برتری از جمله آرسنال، منچستر و چلسی پیشنهاد داشته اما همچنان در جمع تاتنهامی ها باقی مانده است.

جیمز موریسون(وست بروم ویچ آلبیون- نخستین بازی در پانزدهم آبان 87)

اگر کمی اخلاق موریسون بهتر شود قطعا می تواند در آینده حتی خود را به عنوان اسطوره باشگاه وست بروم مطرح کند. موریسون نیز پیش از این فصل با وجود داشتن پیشنهادات متعدد در تیم مورد علاقه اش باقی ماند.

مارک نوبل( وست هام- نخستین بازی در سوم آبان 84)

این بازیکن حتی زمانی هم که وست هام لیگ برتری نبود برای این تیم بازی می کرد. نوبل نه تنها یک بازیکن وفادار به باشگاه که یکی از برترین بازیکنان تیم هم به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها