قلعه‌نویی: مدیران برای کنترل کی‌روش خوب رفتار نکردند

چگونه اردشیر، امیر شد؟!

جام جم ورزشی: نمایش ضعیف ملی پوشان در لیگ برتر چهاردهم، باعث اعتراض امیر قلعه نویی شده است.
کد خبر: ۷۱۶۵۳۸
عملکرد ضعیف ملی پوشان در لیگ برتر چهاردهم

پس از باخت استقلال مقابل نفت تهران، امیر قلعه نویی در کنفرانس خبری حرف از عدم آمادگی ملی پوشان تیمش زد. او که از عدم آمادگی ملی پوشان خود گلایه داشت، در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرآنلاین که چرا با گذشت سه ماه از جام جهانی حرف از عدم آمادگی ملی پوشان می زنید، گفت: «بروید بررسی کنید ببینید چه بلایی سر ملی پوشان آمده که اصلا آماده نیستند.» بررسی وضعیت ملی پوشان استقلال و ملی پوشان پرسپولیس نشان دهنده این است که این بازیکنان پس از جام جهانی به مرور افت کرده اند و حالا شرایط خوبی ندارند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ آندرانیک تیموریان یکی از ملی پوشان تاثیرگذار در جام جهانی بود که حالا وضعیت ایده آلی در استقلال ندارد. او در مورد اینکه چرا نتوانسته پس از جام جهانی عملکرد درخشانی داشته باشد گفت: «فعلا از نظر روحی و روانی در شرایطی نیستم که بخواهم صحبت کنم. ترجیح می دهم سکوت کنم و تمریناتم را انجام دهم.»
گرچه بازیکنان تیم ملی که در لیگ برتر ایران بازی می کنند نتوانسته اند در لیگ برتر چهاردهم بدرخشند، اما لژیونرهای تیم ملی توانسته اند در باشگاه های خود جایگاه مناسبی پیدا کنند. گرچه قوچان نژاد و دژاگه که لژیونرهای مطرح تیم ملی ایران هستند پس از جام جهانی از فوتبال اروپا به لیگ کشورهای عربی رفتند، اما در همین تیم ها توانسته اند جایگاه مناسبی پیدا کنند که این نشان می دهد آن ها از جهاتی با ملی پوشان استقلال و پرسپولیس متفاوت هستند. اما تفاوت آن ها در چیست؟ بر سر ملی پوشانی که در لیگ برتر ایران بازی می کنند چه آمده که پس از جام جهانی افت کرده اند؟
مجید جلالی کارشناس و مربی فوتبال در این مورد می گوید: «من روی این موضوع تمرکز نکرده ام. ولی در کانون مربیان حتما روی این موضوع کار خواهد شد. فقط می توانم بگویم که درست نیست گناه را گردن یکدیگر بیندازیم. این افت ملی پوشان می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. سه ماه از جام جهانی گذشته و در این مدت ملی پوشان باید دوباره انرژی خود را به دست می آوردند.» او ادامه می دهد: «یک مثال ساده می زنم. بعد از جام جهانی 98 که تیم فرانسه قهرمان جهان شد، سه نفر از بازیکنان آرسنال در تیم ملی فرانسه بازی می کردند؛ امانوئل پتی، تیری هانری و پت ویرا. آرسن ونگر سرمربی آرسنال مصاحبه ای انجام داد که هنوز آن مصاحبه را به یاد می آورم. ونگر پس از آنکه به ملی پوشان فرانسه 4 روز بیشتر از بقیه بازیکنان استراحت داد، به آن ها گفت: بهترین کار این است که جام جهانی را فراموش کنید. آنجا شرایط متفاوتی دارد و حالا باید طور دیگری فکر کنید. ونگر سعی کرد شرایط را طوری برای آن ها بسازد که از نظر بدنی به وضعیت ایده آل برگردند و ریکاوری شوند. بخشی از این کار باید در باشگاه ها و بخشی هم در تیم ملی اتفاق بیفتد. این ها از یکدیگر مجزا نیستند و باید با کمک یکدیگر، ملی پوشان را به شرایط ایده آل برگردانند.»
قلعه نویی گفته که می خواهد از ملی پوشان تیم خود تست پزشکی بگیرد و اعتقاد دارد تیم ملی باعث افت بازیکنانش شده است. از طرفی کروش هم در ایران حضور ندارد که در این مورد حرف بزند. اما چیزی که در این میان مشهود است، کم شدن انگیزه ملی پوشان پس از بازی در جام جهانی است. ملی پوشانی که همراه با تیم کروش به جام جهانی رفته اند، فعلا برای درخشش در لیگ و نشان دادن خود انگیزه ای ندارند و در شرایطی که تیم ملی هم سرمربی ندارد، دلیلی ندارد که آن ها خود را به آب و آتش بزنند. از طرفی باشگاه ها هم چاره ای برای این مشکل ندارند و فقط در انتظار هستند تا ملی پوشان به صورت خودجوش بتوانند از این شرایط خارج شوند. شاید اگر تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شود، بازیکنان برای رفتن به جام ملت های آسیا دوباره انگیزه پیدا کنند و بازی های خوبی در تیم های باشگاهی انجام دهند.

خبرآنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها