با فرو ریختن سقف یک مسجد در شهر لاهور پاکستان، 24 نفر کشته شدند.
کد خبر: ۷۱۵۸۴۴

این حادثه هنگامی رخ داد که نمازگزاران در محله فقیرنشین داروغه والا در حومه شهر لاهور در حال خواندن نماز بودند که بخشی از سقف مسجـــد ریزش کرد و آنها زیر آوار گرفتار شدند.

امدادگران و آتش‌نشان‌ها به محل حادثه اعزام شدند و به آواربرداری و نجات افراد گرفتار شده اقدام کردند. با تلاش امدادگران اجساد 24 نفر همراه هـــفت زخمی از زیر آوار خارج شد.

محمد عثمان، از مسئولان محلی لاهور گفت: این امکان وجود دارد که باران‌های شدید روزهای اخیر و طغیان رودخانه‌ها علت این حادثه تلخ باشد.

زاهد بشیر که از این حادثه جان سالم به در برده بود، می‌گوید: مثل روزهای دیگر همه چیز کاملا عادی بود و من برای نماز به مسجد رفتم. اما در یک لحظه صدای مهیبی بلند شد، گردوغبار همه جا را فراگرفت و من خود را زیر آوار دیدم. خیلی خوش‌شانس بودم که زنده ماندم و فهمیدم مرگ و زندگی واقعا دست خداست./ واحد مرکزی خبر

3 سال اسارت به‌ دلیل نداشتن جهیزیه

پلیس هند زنی را از اسارت رها کرده که ادعا می‌شود خانواده شوهرش او را به دلیل نداشتن جهیزیه، سه سال حبس کرده بودند.

این دختر که گونجا دوی نام دارد و بیست و پنج ساله است هنگام رهایی، لباس مندرسی پوشیده بود و هراسان به نظر می‌رسید. دوی در تمام مدت اسارت از دیدن دخترش که اکنون سه سال دارد، محروم بود.

جهیزیه در هند از سال 1961 غیرقانونی اعلام شد اما در عمل هنوز سنتی بسیار رایج است و هر سال هزاران زن در این کشور در مشاجرات مربوط به جهیزیه کشته می‌شوند.

پلیس هند در این باره می‌گوید: گونجا دوی را احتمالا خانواده شوهرش در ایالت بهار زندانی کرده بودند.

پس از آن که شیام سوندار سینگ، پدر دوی به پلیس شکایت کرد که به او در سه سال گذشته اجازه داده نشده دخترش را ببیند، پلیس تحقیقات خود را شروع کرد و در نهایت این زن نجات یافت. به گفته پلیس، دوی اکنون به پدرش سپرده شده است. / ایسنا

مرد آمریکایی 5 فرزندش را کشت

مردی که به اتهام قتل پنج فرزندش تحت تعقیب پلیس بود از سوی پلیس کارولینای جنوبی آمریکا دستگیر شد.

تیموتی ری جونز جی آر، سی و دو ساله پس از قتل فرزندانش جسد آنها را در کیسه‌های زباله قرار داد و در جاده‌ای متروک در حومه آلاباما رها کرد.سخنگوی پلیس آلاباما در این باره گفت: در پی گزارش یکی از همسایه‌ها مبنی بر گم شدن فرزندان این خانواده، پلیس جستجو برای یافتن آنها را آغاز کرد و موفق شد او را پیش از خروج از کشور دستگیر کند. متهم پس از بازجـــویی به قتل کودکانش که یک تا هشت ساله بودند، اعتراف کرد.

استیو جارت افزود: در تحقیقات مشخص شده متهم و همسرش از هم جدا شده بودند و هر کدام مدتی از پنج کودک خود نگهداری می‌کردند و از مدتی پیش او آنها را از همسر سابقش تحویل گرفته و متواری شده بود. متهم پس از دستگیری درباره انگیزه جنایت‌ها سکوت کرده است.

متهـــم ماموران را به مکانی که اجساد فرزندان خود را رها کرده بود، برد، اما آنها هنوز موفق به یافتن اجساد نشده‌اند./ واحد مرکزی خبر

خشونت پدر انگیزه یک جنایت شد

یک مرد سعودی که به اتهام قتل پدرش و سوزاندن جسد او دستگیر شده بود به این جنایت هولناک اعتراف کرد.

مردی در تماس با آتش‌نشانی از آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در یکی از محله‌های شهر ریاض در عربستان خبر داد.

دقایقی بعد آتش‌نشان‌ها به محل حادثه اعزام شدند و با خاموش کردن آتش، جسد سوخته مرد سالخورده‌ای را یافتند که شواهد نشان می‌داد پیش از آتش‌سوزی کشته شده است. بـــــا انتقال جسد سوخته به پزشکی قانونی و به دلیل این که آتش‌سوزی عمدی به نظر می‌رسید، موضوع به پلیس گزارش شد.

تحقیقات پلیس در این باره آغاز و پسر مقتول به عنوان تنها مظنون پرونده بازداشت شد و با انتقال به مرکز پلیس به قتل پدرش و سوزاندن جسد وی اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش گفت: سال‌ها بود که پدرم با من بدرفتاری می‌کرد. دیگر طاقت تحقیر و اذیت‌هایش را نداشتم. بنابراین روز حادثه با گلوله به وی شلیک کردم و پس از اطمینان از مرگش خانه را آتش زدم تا ردی از من در صحنه جنایت باقی نماند. در پی این اعترافات متهم روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد./ ایسنا

مرگ 12 دانش‌آموز فیلیپینی در سقوط اتوبوس

بر اثر سقوط اتـــوبوس دانش‌آموزان فیلیپینی به دره 12 نفر کشته شدند.

دانش‌آموزان دبیرستانی در حال بازگشت از مدرسه خود در شهری در استان بنگوئت به سمت خانه بودند که این حادثه رخ داد. اتوبوس آنها هنگام حرکت در بخش بالایی جاده بود که به دره 90 متری سقوط کرد و این حادثه تلخ رخ داد. چند نفر دیگر نیز که از سرنشینان اتوبوس بودند، زخمی و از سوی امدادگران به بیمارستان منتقل شدند. حال مصدومان حادثه وخیم گزارش شده است./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها