تشدید حملات ارتش عراق علیه داعش

ارتش عراق حملات خود را علیه مواضع گروه داعش درشمال بغداد شدت بخشیده است. این در حالی است که واشنگتن می‌گوید 350 نیروی نظامی جدید به عراق اعزام می‌کند تا شمار نظامیان آمریکایی در این کشور به 820 نفر برسد.
کد خبر: ۷۱۳۰۵۹

به گزارش ایسنا، منابع نظامی در عراق اعلام کردند با پیشروی‌های ارتش عراق در بازپس‌گیری مناطق این کشور، گروه داعش از چند منطقه در جنوب کرکوک عقب‌نشینی کرده است. این عقب نشینی از چند روستا در منطقه داقوق در استان کرکوک بوده و نیروهای داعش به سمت کوه‌های حمرین رفته‌اند. از سوی دیگر نیروهای عراقی توانستند به سمت منطقه‌ای در دیالی پیشروی کنند و کنترل آخرین پایگاه داعش در منطقه العظیم را در دست بگیرند. نیروهای عراقی می‌گویند تاکنون توانسته‌اند امنیت مسیر بغداد ـ کرکوک را به طور کامل برقرار کنند. گفته می‌شود درگیری‌ها در منطقه تلکیف در شمال موصل همچنان ادامه دارد. نیروهای عراقی می‌گویند موفق شده‌اند امنیت را در اطراف و برخی مناطق بغداد برقرار کنند. گروه داعش روز سه‌شنبه حملاتی را به منطقه المتعصم در سامرا در استان صلاح‌الدین انجام داد که نیروهای امنیتی عراق با آن مقابله کردند. به گزارش فارس، روز گذشته پایگاه خبری «شفق‌نیوز» عراق اعلام کرد، انفجاری در نزدیکی حرم امام هادی و امام حسن عسکری (علیهما‌السلام) رخ داده است. در این انفجار تعدادی زخمی شده‌اند اما تا زمان تنظیم این خبر گزارشی از تلفات منتشر نشده بود. شهر مقدس سامرا، در استان صلاح‌الدین قرار دارد.

در یک تحول دیگر، دیروز کاخ سفید اعلام کرد: جان کری وزیر امورخارجه و چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا برای تقویت همکاری‌ها علیه گروه تروریستی داعش به منطقه خاورمیانه سفر می‌کنند. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا شانزدهم مرداد وزارت دفاع این کشور را مامور حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق کرد. قرار است اوباما با هم‌پیمانان خود در ناتو درباره راهکار مقابله با گروه داعش و تشکیل ائتلاف بین‌المللی در این زمینه رایزنی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها