بسته معنوی رادیو برای وقت اذان

رسانه ملی با تدارک ویژه برنامه‌های اذانگاهی، لحظات ناب اذان و وقت نماز، دعا و نیایش را با رنگ و بویی از زندگی و امید تقدیم شنوندگان و بینندگان خود می‌کند.
کد خبر: ۷۱۲۰۸۱
بسته معنوی رادیو برای وقت اذان

«پنجره‌ای برای تماشا» برنامه اذانگاهی رادیو تهران است که هر روز جز جمعه‌ها، از ساعت 12 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت با رویکرد معارفی و اخلاقی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

این برنامه به صورت روزانه با تقدیم به یک شهید و با یاد و خاطره‌ای از شهیدان دفاع مقدس آغاز می‌شود و در ادامه مختصری از زندگی وی از زبان مادر، همسر و همرزمانش روایت می‌شود.

نوشین رهگذر، سردبیری و تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارد. در بخشی از برنامه پنجره‌ای برای تماشا با نام کوچه باغ‌های شیدایی درباره توسل و توکل به خدا و ارزش سلامتی، انسانیت، خدا تنها راز دارست و... صحبت می‌شود. در بخش حکایت‌های کهن پارسی مضامینی همچون علم و دانایی، جهل و نادانی، دروغگویی و سوگند دروغ روایت می‌شود.

بخشی با عنوان داستانک در این برنامه طراحی شده که درباره دفاع مقدس، بزرگی دنیا، کودکان کار، اهمیت و دوستی با کتاب با شنونده‌ها همراه می‌شود. در این برنامه همچنین کتاب‌های معارفی، دینی و دفاع مقدس معرفی می‌شود.

«منم او را می‌شناسم» از دیگر بخش‌های برنامه بوده که قالب قصه‌گویی دارد و یک قصه با موضوع دوستی و پرهیز از دشمنی، عفاف و حجاب، ارج و ارزش سالمندان، روز فرهنگ و ورزش زورخانه‌ای، قانونمداری و خدمات شهری، روز جهانی مسجد و بازگشت آزادگان روایت می‌شود.

در بخش احکام، کارشناس مذهبی برنامه پاسخگوی سوالات شرعی شنوندگان است. در این بخش به پرسش‌های شنوندگان درباره حکم نماز و روزه بدون مرجع تقلید، رابطه بلوغ و رشد و... پاسخ داده می‌شود. در واقع این بخش پاسخگوی شبهات شنوندگان است.

برنامه پنجره‌ای برای تماشا یک بسته کامل معنوی برای شنوندگان بوده و پاسخگوی عطش معنوی است. یکی از بخش‌های جذاب این برنامه روزهای پنجشنبه است که کارشناس برنامه یکی از امامزاده‌ها را معرفی می‌کند و درباره آداب و رسوم زیارت، زیارتنامه، معماری، شخصیتی که مدفون شده و نذورات مردم صحبت می‌کند.

این بخش کمک زیادی به شنوندگان می‌کند تا اطلاعات مناسبی در ارتباط با امامزاده‌ها پیدا کنند، چرا که ممکن است شنوندگان در طول ماه بارها به زیارت امامزاده‌ها بروند، بدون آن‌که اطلاعات کافی درباره آنها داشته باشند، اما این برنامه کمک کرده تا مردم با چشمانی باز به زیارتگاه بروند.

قرائت و تفسیر سوره‌های قرآن از سوی قاریان ممتاز کشوری، نمایش کوتاه و پخش اذان ظهر از دیگر بخش‌هایی است که از طریق این برنامه تقدیم شنوندگان رادیو می‌شود. (فاطمه عودباشی ‌/‌ جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها