رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خواستار استفاده از افراد توانمندتر در مدیریت میانی دولت شد

حدادعادل: رویکرد اصولگرایان، کمک به دولت است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همزمان با فرارسیدن هفته دولت به نقاط قوت و ضعف دولت یازدهم پرداخت و با اشاره به استیضاح وزیر علوم، گفت: به‌هیچ‌وجه استیضاح را نباید مخالفت با دولت آقای روحانی قلمداد کنیم، زیرا رویکرد اصولگرایان مجلس، کمک به دولت است.
کد خبر: ۷۰۸۸۳۵

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با مهر درباره تعامل مجلس و دولت در سالی که گذشت گفت: مجلس به اعتقاد من نهایت همکاری را با دولت در سالی که گذشت داشت و حتی استیضاح اخیر نیز در جهت این تعامل بود. وی درباره جلسه استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح در رابطه با مجلس و دولت اتفاق تازه‌ای نیست. کمتر دولتی است که با استیضاح مواجه نشده باشد. آقای روحانی 20 سال در مجلس بودند و به‌خوبی با چنین کارکردی از مجلس آشنا هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با برشمردن دغدغه‌های نمایندگان منتقد وزیر پیشین علوم تاکید کرد: شخصا متاسفم که استاد باتجربه و شخصیت محترمی چون دکتر فرجی‌دانا به‌دلیل عملکرد خود از ادامه مسیر بازماند.

اختلاف فراکسیون‌های اصولگرا عمیق نیست

نماینده تهران به بررسی جهت‌های مختلف استیضاح پرداخت و یادآور شد: این جلسه نشان داد که اختلافات بین اصولگرایان مجلس شامل فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان، ریشه‌ای و عمیق نیست و بر سر مواضع اصولی خود تردید ندارند. همچنین رئیس‌جمهور عکس‌العمل بسیار منطقی پس از اعلام نتیجه استیضاح از خود نشان داد که ماحصل تجربه خوب پارلمانی وی بود.

حدادعادل درباره تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس نیز گفت: فراکسیون اعتدال چه تابلو برای خود نصب کند چه نکند وجود داشته و با اعلام موجودیت آن، اتفاقی در صحن مجلس رخ نخواهد داد.

وی درباره اشتراکات فراکسیون اصولگرایان و رهروان هم گفت: در خیلی از امور، وحدت داریم که عمده آنها پایبندی به اصول انقلاب، توجه به اقتصاد و مقوله اقتصاد مقاومتی و لزوم همکاری با دولت و تضعیف نکردن آن است. موارد اختلافی نیز بسیار کمتر از اشتراکات است. اما استیضاح وزیر علوم نشان داد قبل از این‌که تعلقات ما جناحی باشد، اصولی و انقلابی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره معرفی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم گفت: به نظرم در فرصت کمی که رئیس جمهور برای انتخاب سرپرست برای این وزارتخانه داشت کسی را آماده‌تر از آقای نجفی پیدا نکرد و این انتخاب را در مرحله سرپرستی، لجبازی با مجلس قلمداد نمی‌کنم.

وی افزود: امیدوارم رئیس‌جمهور انتخاب درستی برای معرفی وزیر داشته باشد و ملاک ما نیز برای رای اعتماد به وزیر، عمل به شعار خود آقای روحانی یا همان اعتدال است.

استفاده دولت از افراد توانمندتر در مدیریت میانی

حدادعادل درباره نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم در سال گذشته گفت: در حوزه بهداشت و سلامت، اقدامات مثبتی در این دولت صورت گرفت که نمایندگان مجلس ارزیابی خوبی از عملکرد این حوزه دارند.

وی درباره حوزه اقتصاد نیز گفت: اقدامات مناسبی در حوزه اقتصاد انجام شد اما مسأله رکود، نگران‌کننده است. پنج ماه از سال گذشته و هنوز اعتباری در اختیار پیمانکاران قرار نگرفته است که این جای نگرانی دارد.

حدادعادل، سیاست خارجی را عرصه بیم و امید دولت تدبیر و امید خواند و گفت: این عرصه از اهمیت بسیاری برخوردار است که بیمش نصیب دلواپسان شده و امیدش نصیب دل آرامان! عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوزه فرهنگ و عملکرد دولت در این زمینه نیز گفت: در این حوزه دقت بیشتری از سوی مسئولان فرهنگی لازم است تا برای خود و دیگران مشکل‌ساز نشوند.

حدادعادل توصیه‌ای نیز به دولت کرد و گفت: به نظر من باید دولت در سطح مدیران میانی از افراد توانمندتری استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها