جلال مقامی در برنامه «سیمرغ» که امروز از رادیو دانش پخش می‌شود افسانه «کوراوغلو» را روایت می‌کند.
کد خبر: ۷۰۷۹۵۸

برنامه سیمرغ به اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران می‌پردازد و شنوندگان را به استان‌های مختلف برده و مراسم و آیین‌های مذهبی اقوام مختلف کشورمان را معرفی می‌کند.

این برنامه امروز به افسانه‌ حماسی مشترک میان دو قوم ترکمن و آذری کوراوغلو که در جغرافیای گسترده‌ای از قفقاز، ایران، افغانستان و آسیای مرکزی گسترده است، می‌پردازد. سارا آقامحمدی تهیه‌کنندگی این برنامه را به‌عهده دارد که امروز ساعت 10 پخش می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های رادیو برای شهادت امام صادق(ع)

نمایش رادیویی «شرح شیخ» به کارگردانی مهدی طهماسبی ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) امروز از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش رادیویی به نویسندگی سعید تشکری و با هنرمندی بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو به‌مناسبت شهادت آن امام بزرگوار ساعت 20 و 30 دقیقه پخش می‌شود.

جمعه سی و یکم مرداد هم فیلم سینمایی «سینه سرخ» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در قالب برنامه رادیو فیلم و با تنظیم رادیویی ملیحه شبانیان از این شبکه رادیویی پخش می‌شود و داستان آن درباره کودک دوازده‌ساله مسلمانی است که در پی مرگ بهترین دوست خود برای احیای او به دنبال کسی می‌گردد و در این جستجو غیر از خود کسی را نمی‌یابد.

مهدی احمدی، سپیده گلچین، علیرضا داوودنژاد، رضا افشار و یوسف مرادی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. برنامه رادیو فیلم به تهیه‌کنندگی و سردبیری فرشاد آذرنیا ساعت 18 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین برنامه کارنامه فردا ساعت 21 به صورت زنده به بررسی کارنامه هنری مسعود فروتن اختصاص دارد که از رادیو نمایش پخش می‌شود.

شبکه رادیویی تهران هم به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) ویژه‌برنامه‌های گام‌های انتظار، شریعت و آوای نور را تقدیم شنوندگان می‌کند.

«گام‌های انتظار» کاری از گروه معارف و تربیت است که فردا از ساعت 9 تا 11 پخش می‌شود. مناجات‌های امام صادق(ع) درباره امام زمان(عج)، برکات امام، مهدویت و موعود امام زمان(عج) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

ساناز باقری تهیه‌کننده، تیمور کوشکی گوینده، حجت‌الاسلام سیدرضا هاشمی‌گلپایگانی و پویا کارشناس مذهبی و حمیرا نجفی هماهنگی با این برنامه همکاری دارند.

ویژه‌برنامه «شریعت» فردا از ساعت 18 و 30 دقیقه به موضوع تبیین پیدایش تشیع اختصاص دارد و به شبهاتی که در فضای مجازی علیه شیعه وجود دارد، پاسخ می‌دهد. رضا قربانی تهیه‌کننده، فاطمه نصرآبادی گوینده، شهریار ضیاءآذری کارشناس و حجت‌الاسلام پویا کارشناس مذهبی در این برنامه همراه شنوندگان هستند.

مخاطبان می‌توانند سروده‌های مناسبتی خود را امروز از ساعت 13 و 30 دقیقه از برنامه آوای نور بشنوند. از دیگر برنامه‌های رادیو تهران برای روز جمعه می‌توان به «روشنا» و «مفتاح» اشاره کرد.

درمان آکنه در رادیو سلامت

برنامه رادیویی استودیو سلامت امروز با حضور متخصصان به بررسی راه‌های درمان آکنه می‌پردازد.

طباطبایی متخصص پوست و مو، مجدآبادی متخصص لیزر و رضایی متخصص تغذیه به بررسی علائم و راه‌های درمان آکنه می‌پردازند. این برنامه ساعت 15 از رادیو سلامت پخش می‌شود. همچنین برنامه فردای بهتر امروز ساعت 18 در رادیو سلامت موضوع بحران آب را بررسی می‌کند. حمیدرضا جانباز، مشاور معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رضا ارجمندی مدیر گروه مدیریت آموزشی محیط‌زیست دانشگاه علوم تحقیقات و علیرضا آراستی رئیس گروه آمار و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت منابع آب ایران در این برنامه حضور دارند.

الگوسازی و الگوپذیری در خانه مهر

رادیو معارف امروز مهارت‌های تربیت فرزندان صالح و سالم را به شنوندگان آموزش می‌دهد.

برنامه خانه مهر با هدف تحکیم بنیان خانواده و حمایت و پاسداری از کیان خانواده بر پایه فرهنگ اسلامی طراحی و تولید شده است.

حجت‌الاسلام درودی، کارشناس مسائل تعلیم و تربیت اسلامی در این برنامه با ذکر دلایل ناتوانی و مشکلات والدین در امر تربیت فرزندان به بیان ابزارها و مهارت‌های تربیت صالح و سالم و الگوسازی و الگوپذیری فرزندان می‌پردازد. این برنامه ساعت 9 صبح از رادیو معارف پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها