پنج روز پس از مرگ دلخراش کارگری که به بهانه ایجاد سد معبر در خیابان تهرانپارس مورد ضرب و شتم تعدادی از ماموران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 قرار گرفته بود و پنجشنبه بیست و سوم مرداد در بیمارستان فوت کرد، واکنش‌ها به این حادثه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۰۷۵۳۵

شهردار منطقه 4 درباره حادثه مرگ این کارگر بصراحت اعلام کرد این موضوع ارتباطی به شهرداری ندارد و درگیری صورت گرفته بین یک کارگر با عوامل پیمانکار خصوصی منطقه بوده است.

از سوی دیگر، اعضای شورای شهر تهران جلسه روز گذشته خود را به بررسی ابعاد این ماجرا اختصاص دادند و حتی حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این جلسه و ارائه توضیحات وی نیز نتوانست اعضای شورای شهر را قانع کند و با واکنش‌های تند و انتقادآمیز آنها همراه شد.

شورای شهری‌ها همگی در این موضوع اتفاق‌نظر داشتند که شهرداری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در حادثه مرگ این کارگر مسئول است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

شهرداری: 10 روز فرصت دهید

به گزارش ایلنا، معاون خدمات شهری شهرداری تهران هنگام ارائه توضیحاتی درباره حادثه مرگ این کارگر، از اعضای شورای شهر خواست به شهرداری فرصت دهند طی ده روز آینده کلیات و جزئیات را به شورا ارائه دهد.

مجتبی عبداللهی با بیان این‌که فرد کشته شده دستفروش نبوده و درگیری هم نه با عوامل سد معبر بلکه با عوامل پیمانکار بازیافت رخ داده است، افزود: حادثه پنجشنبه هفته گذشته رخ داده و متوفی یک هفته در بیمارستان بستری بوده است، اما با وجود تلاش‌های پزشکان و پیگیری پیمانکار، علی چراغی جان خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: پس از وقوع این حادثه، پیمانکار بلافاصله خود را به کلانتری معرفی و آگاهی نیز وی را احضار کرد و تشکیل پرونده صورت گرفته است.

عبداللهی از اعضای شورای شهر خواست فرصت کوتاهی در اختیار شهرداری تهران قرار دهند تا برای ارائه گزارش در مورد این حادثه کار کارشناسی صورت بگیرد.

انتقاد از انتخاب پیمانکاران بی‌صلاحیت

توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با واکنش‌های تند و انتقادی اعضای شورای شهر مواجه شد به طوری که آنها نه تنها از توضیحات این مقام مسئول در شهرداری تهران قانع نشدند بلکه شهرداری را نیز در برخی موارد مانند چگونگی انتخاب پیمانکاران به کوتاهی متهم کردند.

محسن سرخو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نحوه انتخاب و گزینش پیمانکاران شهرداری افزود: متاسفانه برخی پیمانکاران را از بین لات‌های تهران می‌آورند و آنها نیز وسایلی را با خودشان حمل می‌کنند که جرم است.سرخو از شهرداری خواست درمورد احقاق حقوق خانواده جانباخته وارد عمل شود و تاکید کرد: شهرداری باید بگوید که چه کاری در قبال خانواده متوفی که نان آور خود را از دست داده‌اند، در راستای احقاق حقوقشان انجام خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها