معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از تصویب سند جامع درمان و حمایت‌های اجتماعی در جلسه هیات وزیران خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۴۰۳

به گزارش ایسنا، بابک دین‌پرست با بیان این که مسئولان اجرای سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری هستند، افزود: 80 درصد از اعتبارات اجرای این سند از محل اعتبارات دستگاه‌ها، ده درصد از اعتبارات بودجه فرهنگی استان از سوی استانداری‌ها و 20 درصد آن از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود.

وی با تاکید بر این که دستگاه‌هایی چون بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش می‌توانند به صورت خاص ستاد مبارزه با مواد مخدر را یاری کنند، تصریح کرد: اختصاص اعتبار برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت افراد در معرض آسیب و جوانان و نوجوانان می‌تواند جایگزین مناسبی برای هزینه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد باشد.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرای طرح‌هایی چون شیوع‌شناسی در آموزش و پرورش، طرح خانه و مدرسه و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر در سال 93 را از جمله طرح‌های مهم در امر پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: بهبود طرح‌های درمانی در سیاست‌های کلان مواد مخدر همچون جایگزینی مواد مخدر کم‌خطر به جای مواد پرخطر می‌تواند در کاهش تلفات مصرف مواد مخدر در کشور یاری‌رسان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها